• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Beater. Badklocka. Batteriklocka.
Precis bytt batteri. Frontladdad sak som jag fick ta öppna mha en tving samt polygrip... Beater som sagt. Klockan som är en dykdator är konstruerad som ett instrument och faktiskt dator snarare än klocka. Väldigt omständigt att byta batteri. Men nu är det gjort.
image.jpeg
 

Zsolle

Omega
Årets besök hos urmakare Kvarneberg i Helsingör, amplitud- & trycktest av några gamla skönheter. Vissa mår bra, vissa behöver service!
Vulcain Cricket, Rolex Datejust 1603, Omega Seamaster Ladymatic & Girard-Perregaux Gyromatic får stanna.
Jaeger Lecoultre Reverso classique & Rolex Explorer 14270 får följa med hem. Sistnämnda klarade 10 bar/100 meter utan problem så hon kanske får bada lite i sommar...
Btw. Originalverkdelar till äldre rolex inga problem, trots att Kvarneberg inte är auktoriserad. Första gången jag lämnade rolex till honom, så fick kolla innan - kan verkligen rekommendera honom om ni behöver en pålitlig, skicklig & seriös urmakare till ett rimligt pris.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    81.5 KB · Visningar: 4

Dt250

Rolex
Paneristi
Årets besök hos urmakare Kvarneberg i Helsingör, amplitud- & trycktest av några gamla skönheter. Vissa mår bra, vissa behöver service!
Vulcain Cricket, Rolex Datejust 1603, Omega Seamaster Ladymatic & Girard-Perregaux Gyromatic får stanna.
Jaeger Lecoultre Reverso classique & Rolex Explorer 14270 får följa med hem. Sistnämnda klarade 10 bar/100 meter utan problem så hon kanske får bada lite i sommar...
Btw. Originalverkdelar till äldre rolex inga problem, trots att Kvarneberg inte är auktoriserad. Första gången jag lämnade rolex till honom, så fick kolla innan - kan verkligen rekommendera honom om ni behöver en pålitlig, skicklig & seriös urmakare till ett rimligt pris.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpg
En badbild med en reverso har vi inte sett här såvitt jag vet vore nåt,
 
Topp