• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

IMG_0296.JPG
Breitling tisdag
 
Business as usual igen och dags för ett nytt klock- och skivtips, den här gången med två godbitar från 1998:

Breitling Aerospace Repetition Minutes (ref F65062): I slutet på 1997 satt jag och bläddrade i Eurocardtidningen med en Casio ana-digi på armen. Över en helsida var det en annons för Breitling Aerospace med blå urtavla. Har väl sällan känt ett sådant köpsug efter att ha sett en annons. Pallrade mig iväg till AD'n som fanns på min hemort, med nollkoll på vad seriösa klockor kostade. "Hur mycket sa du ...?" :banghead:. Som sagt, nollkoll. Nåja, nytt jobb med rätt OK lön, så man måste väl kunna unna sig något? Valde bort länken som jag inte gillade (snål?) och i januari 1998 kunde jag hämta ut mitt exemplar. Den har varit en trogen kamrat i snart 19 år nu och har sett alla världsdelar, då jag tidigare reste rätt mycket i tjänsten. Perfekt klocka på resande fot, med dubbla tidszoner, larm mm. Utöver batteribyte ca vart fjärde år har jag bara bytt packningar vid vartannat batteribyte. Har aldrig krånglat på något sätt. Väger 59 gr på tjockt flygarläder med viklås och är extremt tydlig och lättavläst. För mig är detta den ultimata versionen av Aerospacen. Senare modeller har blivit större och siffrornas typsnitt har ändrats till större och italic. Skulle den packa ihop en dag blir jag nog tvungen att snoka upp en till i samma färg, men kanske med länk den här gången ... ;)

Ayreon - Into the Electric Castle (1998): Den mycket begåvade holländska gitarristen och låtskrivaren Arjen Anthony Lucassen har gett ut ett stort antal skivor under artistnamnet Ayreon. Han han en stor fascination för rymden och science fiction, vilket återkommer som tema i många av hans skivor. Han har dessutom en förmåga att få gräddan av musiker att ställa upp och hjälpa till på skivorna. Den här, som kanske är hans bästa, är inget undantag ... :happyhappy:

Breitling 2017-01-03 (small).jpg
 
Tillbaka
Topp