• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

laketwig

Patek
2-Faktor
"Jag tar en Whisky och en blå TAG, tack!" ;)
TAG H 2017-01-06 (Whisky).jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
-10 i skåne är som -50 i norrland. Vi har 100% luftfuktighet här
Ha, såg på Vädret/Nyheterna i veckan där de dementerade just detta. Kul, för det där har man ju fått höra genom hela uppväxten.

Kopierat från SMHI.se:
Inte kallare i söder
Många undrar om det stämmer att tjugo minusgrader i södra Sverige "känns" kallare än samma temperatur i norra Sverige. Ryktet säger att det beror på till exempel luftfuktighet. Detta är en myt, en omhuldad sådan, men inte desto mindre en myt.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
@Triumf :hilarious: respekt till er där uppe i stugorna! Som badar ute i januari och bygger hus själva o_O det är beundransvärt att ni klarar -40 :D jag hade emigrerat, är känslan åtminstone.

Jag ska erkänna att jag själv just nu sitter i en varm lägenhet söder om Sthlm :D (Dock hade vi ju -10 här idag och det var kallt nog!)
Fick bilden av min morbror som bor där uppe. Dock när jag firade nyårsafton ett år där, var det 43 minusgrader. Det var kallt!
 
Ha, såg på Vädret/Nyheterna i veckan där de dementerade just detta. Kul, för det där har man ju fått höra genom hela uppväxten.

Kopierat från SMHI.se:
Inte kallare i söder
Många undrar om det stämmer att tjugo minusgrader i södra Sverige "känns" kallare än samma temperatur i norra Sverige. Ryktet säger att det beror på till exempel luftfuktighet. Detta är en myt, en omhuldad sådan, men inte desto mindre en myt.
Haha
 

mackan_108

Cartier
Det ska vara en dekal men jag hoppas du inte betalat för det där som äkta Global-knivar? För det är det tyvärr inte.


Jo? Jag köpte dem på distans via en annons sida :/
Berätta gärna hur du ser att dem inte är det? Så jag har ett argument mot säljaren. Knivar är direkt inte min starka sida. Ville bara uppgradera kökets knivar lite.
 
Topp