• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

aspo

Cartier
image.jpg
Vit januari så Cola zero idag :banghead:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har upplevt äkta skräck idag! Var upp till granntanten, hon berättade en hårresande historia!
Hennes man gick bort julen -15. När han fyllde 30 år 1963, fick han en klocka av sin fru (grannen). En sån där med förstoringsglas på glaset. Den har stått i lådan i bokhyllan i alla år! Gubben hade bara provat den och använt den på nån begravning och när barna har gift sig. Han tyckte det var skadligt att använda en så fin klocka! När sonen tog över klockan gick den naturligtvis inte!
Han lämnade in den till En urmakare och när han hörde vad det skulle kosta, for han hem och skämde bort Box, cert och klockan!:banghead::banghead::banghead:
Mådde lite illa när jag gick hem!

Fantastisk historia @Stroboman! Hehe... fast jag vet inte om jag riktigt är med på noterna, men ska det vara att han skänkte bort Box, cert och klocka?! Ja...tänker mest på att varför inte urmakaren berättade hur mycket klockan var värd, kanske hade t.o.m sonen att tänka om o_O.
 
Topp