• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Farsans gamla brukare på gubbmesh
IMG_2673.JPG
 
Det har varit mycket vintage i mina skivtips på sista tiden, men idag tar vi något direkt från skivpressen!

Thunder - Rip it Up (2017): Jag gillar många musikstilar, men en jag ofta återkommer till är bluesrock. Det kan möjligen bero på att jag spelat mycket av den musiktypen själv i band, men också för att det oftast är ganska okomplicerad musik som är lätt att ta till sig (och stampa takten till) vid en första lyssning. Det finns hur många band som helst som spelar bra bluesrock, men Thunder sticker ut genom att vara lite skitigare och slamrigare än genomsnittet. Lite grand som om Bad Company och Magnum fick ett uppkäftigt barn. Första skivan kom 1990 och sen dess har det blivit över 10 studioplattor och ett antal live. De senaste skivorna har väl kanske inte tillfört så mycket, varför jag blev glatt överraskad av den här. Tillbaks i riktigt fin form med en bunt låtar som fastnar direkt. Danny Bowes röst är lika bra som alltid och detsamma gäller Luke Morleys gitarr. Klart fall av en "må bra-skiva", som passar perfekt i bilen på hög volym ... :happyhappy:

Omega 2017-02-21 (small).jpg
Det är alltid trevligt när gamla favoritband (som vart lite på dekis) "get their shit together" och släpper något intressant :)
Jag fick samma känsla när denna kom ut för ngt år sedan.
image.jpeg
 
Tillbaka
Topp