• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Afterskiii Björkliden.
IMG_1132.JPG

Fortsätter vela mellan olika Explorer-reffar:banghead:
IMG_1400.JPG
Å ena sidan har du en lite mindre, klassisk 36mm Rolex. Fördelar som jag ser det: Storlek, känsla och allmän tidlös design.
Å andra sidan en 39mm modern rolex. Fördelar: Bättre länk och lås, med finare finish dessutom. Matt tavla (gör väldigt mycket för mig) och lite mer bulkighet på designen, vilket gör att den enligt mig konkurrerar mer med sina kompisar SubC och GMTc. Personligen tycker jag att boetten är snygg dessutom, men det är givetvis äldre versionerna också.
Jag tror att största nackdelen med 214270 är att den upplevs lite stor, särskilt på bild. I verkligheten gillar jag den betydligt bättre på min arm.
Största nackdelen med 114270 är för mig blanka tavlan. Sen har jag en hatkärlek till de äldre länkarna..

Å ena sidan har du en lite mindre, klassisk 36mm Rolex. Fördelar som jag ser det: Storlek, känsla och allmän tidlös design.
Å andra sidan en 39mm modern rolex. Fördelar: Bättre länk och lås, med finare finish dessutom. Matt tavla (gör väldigt mycket för mig) och lite mer bulkighet på designen, vilket gör att den enligt mig konkurrerar mer med sina kompisar SubC och GMTc. Personligen tycker jag att boetten är snygg dessutom, men det är givetvis äldre versionerna också.
Jag tror att största nackdelen med 214270 är att den upplevs lite stor, särskilt på bild. I verkligheten gillar jag den betydligt bättre på min arm.
Största nackdelen med 114270 är för mig blanka tavlan. Sen har jag en hatkärlek till de äldre länkarna..
Jag tycker att din analys ringar in dilemmat väldigt väl. Kanske lurar man sig själv in i en tankefälla när man överhuvud taget ger sig på att jämföra dem...:banghead::)

Tillbaka
Topp