• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Just nu kör jag brando style! Som på bilden dock tagen förra månaden.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk HD1353241642.339036.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1353241642.339036.jpg
    29.4 KB · Visningar: 256
Optimisten skrev:
Snårtas skrev:
Idag blir det denna eftersom jag fortfarande inte har lyckats hitta en begagnad Milgauss med grönt glas...

?

http://www.chrono24.com/en/search/index ... hen=Search

å så tyskan då

http://www.chrono24.com/en/search/index ... tview=list

å franska

http://www.chrono24.com/en/search/index ... hen=Search

där fanns ju några eller?

tex

http://www.chrono24.com/en/rolex/milgau ... /index.htm

Jag får förtydliga. Har inte hittat en Milgauss med grönt glas till rätt pris i Sverige. ;)

Känner mig inte trygg att göra affär non-f2f...

Men tack för tipsen!

JakobZ skrev:
Optimisten skrev:
Wii skrev:
Gårdagens klocka, drygt 1 min senare försökte en man råna mig på just klockan och mobilen som tog bilden. Han fick smaka på asphalten! Förvånad blev han kan jag lova er!

2012-11-10092754.jpg

...
Oj, var hände det?

Oj! berätta mer!

Hände typ 100m från det upptagna Odenplan, en rätt så dressad man dyker upp och börjar prata med mig, jag tar ur hörlurarna och försöker uppfatta vad han pratar om då han är mitt i en mening, det jag uppfattar är "..så ta av dig klockan och ge mig mobilen så blir det här inte stökigt för dig"..Jag handlade i ren impuls och i samma sekund som han slutat prata puttade jag ner honom, blev ett ordentligt fall (rätt åt honom) då han hade ena handen i fickan..Därefter så skyndade jag till bussen =)

Satt och tänkte på det där rätt så mycket..inte själva rånförsöket, utan hur skenet kan bedra. Mannen i fråga var typ 30 år gammal, svensk och hade dyra kläder, iaf dyra skor som jag hann uppfatta..Klocka på handleden, såg ut som en iwc portugise lr liknande. Hans signalement är ju inte speciellt förknippade till den typ av brottslighet.

jaja..allt gick bra!

Polisanmäl även om du klarade dig!
Han lär ju ge sig på fler och då är det bra med fler anmälningar och givna signalement. Skönt att det gick bra för dig!

Fall han ner på marken och bara låg kvar där ? låter skumt

Bra gjort iaf, trodde du skrev att han fick smaka på aspen, hade vart ännu bättre :)

Polisanmälde samma dag..
Jag var kanske lite blygsam i förra inlägget, med att skynda till bussen menade jag att jag sprang till busshållplatsen där det stod folk, såg faktiskt inte vart han tog vägen, men han reste sig rätt så direkt..

Jag hoppas på att detta var en människa som fick en dum impuls, en person som på en tom gata såg en kille fota sin schyssta klocka och ja…kanske sökte sig en kick.

Wii skrev:
Polisanmälde samma dag..
Jag var kanske lite blygsam i förra inlägget, med att skynda till bussen menade jag att jag sprang till busshållplatsen där det stod folk, såg faktiskt inte vart han tog vägen, men han reste sig rätt så direkt..

Jag hoppas på att detta var en människa som fick en dum impuls, en person som på en tom gata såg en kille fota sin schyssta klocka och ja…kanske sökte sig en kick.

Fan va sjukt att man blir utsatt för sånt skit!! Skönt att det ej gick längre än det, vet hur det där känns för jag fick en kniv mot mig när jag hade fått Speedyn av farsan i födelsedagspresent när jag fyllde 20 (6år sen) rånförsöket hände ca 2månader efter jag fick klockan..

Wii skrev:
Polisanmälde samma dag..

Finns en hel del välklädda kriminella som inte tvekar att ta tillfället i akt. Bra jobbat att du knuffade omkull honom även om det kan vara lite farligt.

Mvh

//LongCon

Vilka berättelser, det är för jävligt att man inte ska kunna röra sig som en människa bara för att man råkar bära en guldklocka eller en vanlig Omega som i Wii:s fall :evil: Tur att man kör Seiko på så vis då dom flesta tror det bara är billiga grejer.

Riktigt trist att höra Målarn! ja, det är verkligen tråkigt att sånt skit händer, tycker att personrån är så jävla lågt, speciellt när offren är äldre/handikappade osv..Själv tog jag ett snabbt beslut och försvarade mig aktivt trots att det kan finnas en fara i det som LongCon säger.

Jo..det är jäkligt trist, man ska inte behöva vara "rädd" för att bära sin klocka. Jag kmr iaf aldrig låta klockorna ligga kvar hemma för att jag kan bli rånad..Sånt tänk går inte hem hos mig.

Jag tror faktiskt det kmr bli vanligare med personrån där klockan ryker..Börjar bli en mer medveten och trendig grej att ha en ordentlig klocka oavsett om intresset finns eller inte. Bara att kolla de sthlmsklubbar som nyblivna överfulla 18åringar hänger på..Känns som att var tredje snubbe faktiskt matchar studentkostymen tsm med naturligt ren pung och Omegaklocka.

Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Kubotan funkar också bra... Idioter finns det gott om.

skickat med telefonen.

Man vet inte hur man reagerar innan det händer men jag skulle verkligen rekommendera en försäkring på klockan istället för att göra motstånd. Dom flesta som begår personrån är punks men det finns en del idioter som verkligen är helt gränslösa. Nu tycker jag om att höra när folk gör motstånd och det går bra och jag skulle förmodligen själv göra motstånd om det inte var uppenbart jävligt kört.

Precis, man ska undvika det i största möjliga mån, väld är sista utvägen.
Men om så är fallet skadar det inte att ha ett litet ess i rockärmen.

Som P-A skrev så är kobutan bra, men då ska man kunna använda den också, samt att det är brott mot knivlagen.

Då kan man lika gärna köra en ASP

Jag förstår meningen med att chocka rånaren med oväntat beteende, men jag tror inte en ficklampa skulle vara tillräckligt snabb..När det väl händer ska man alltså behärska situationen så bra att man även minns att dra fram lampan och snabbt tända den för att blända…njaaee

Det där med kobutan är riktigt tråkigt! Absolut, det finns idioter som rånar, men fan jag ger hellre klockan till en rånare än att knivhugga denne..Inte bara för att det är en "jobbig" grej att ha på samvetet utan även pga allt strul man får med polis ju ;P Tar hellre en ny klocka på försäkringen då. Självklart har man en ordentlig försäkring när man är en klockälskare! Det finns med andra ord passiva sätt att försvara sig från dessa fuckfaces..

Denna gång valde jag att använda våld för att komma ur knipan, hade det varit andra omständigheter så som alkohol inblandat, kväll, inge personer i närheten, antal personer, vapen osv hade jag reagerat annorlunda.

Wii skrev:
Jag förstår meningen med att chocka rånaren med oväntat beteende, men jag tror inte en ficklampa skulle vara tillräckligt snabb..När det väl händer ska man alltså behärska situationen så bra att man även minns att dra fram lampan och snabbt tända den för att blända…njaaee

Det där med kobutan är riktigt tråkigt! Absolut, det finns idioter som rånar, men fan jag ger hellre klockan till en rånare än att knivhugga denne..Inte bara för att det är en "jobbig" grej att ha på samvetet utan även pga allt strul man får med polis ju ;P Tar hellre en ny klocka på försäkringen då. Självklart har man en ordentlig försäkring när man är en klockälskare! Det finns med andra ord passiva sätt att försvara sig från dessa fuckfaces..

Denna gång valde jag att använda våld för att komma ur knipan, hade det varit andra omständigheter så som alkohol inblandat, kväll, inge personer i närheten, antal personer, vapen osv hade jag reagerat annorlunda.

Vissa situationer hinner du förbereda dig på, om du går hem på ett mörkt ställe där det kan vara farligt kan du ha ficklampa alt "pepparspray" redo det skadar inte.

I ditt fall så skulle du självklart inte hinna ta upp någonting , det menar jag inte.

Ni är för goa. Jag har tränat kampsport sedan 98 och är övertygad om att det bästa är att inte vara förberedd med något eget tillhygge. Någon som vet vad han gör kommer ta det ifrån dig och spöa skiten ur dig med det lika enkelt som jag spöar skiten ur någon som inte tränat kampsport länge. Att uppmana någon som inte tränat kampsport LÄNGE till något annat än att putta och därefter springa är idiotiskt. Dessutom är en person som vill råna dig sällan ensam utan har en kompis snett bakom dig som kan ge dig en käftsmäll utan att du hinner se personen. Ge bort grejerna eller putt och spring.

Här är dagens;
esebyja9.jpg

Jag tycker ändå det är bra att ha något att försvara sig med, inte för att man kommer använda det men det är aldrig dumt att vara förberedd, tex om en hund biter fast och vägrar släppa eller biter ett bar, mardröms scenario.
Är väldigt svårt att få bort hundens käftar, då kan det vara bra att spruta lite pepparsprej i ögonen på hunden då kommer den släppa.

Att en ficklampa alltid är bra att ha med sig oavsett gör ju inte saken sämre, vad man sedan använder den till är en annan sak.

För att bidra till tråden kommer här ett handledsskott

masterkiller skrev:
CaptainOats skrev:
Att en ficklampa alltid är bra att ha med sig oavsett gör ju inte saken sämre, vad man sedan använder den till är en annan sak

Vem faan orkar släpa med sig en ficklampa som är stor nog och slåss med??????? Köp på en fjäderbatong istället :)

Menade inte att slåss med, utan att att blända med, har en sådan jag länkade till förut, typ 5 cm lång och stark som fan.
Sedan är det alltid bra med en ficklampa.

Tillbaka
Topp