Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Joachim skrev:Just nu kör jag brando style! Som på bilden dock tagen förra månaden.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Har bara flippat bort bezelen.John R skrev:Joachim skrev:Just nu kör jag brando style! Som på bilden dock tagen förra månaden.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Blir den så ren och slät när man lyfter ringen eller du släng
på en annan sköt glasring?
/ John R
John R skrev:Grym klocka du har!! Måste piffa upp bakfyllan lite ;-)!
Optimisten skrev:Snårtas skrev:Idag blir det denna eftersom jag fortfarande inte har lyckats hitta en begagnad Milgauss med grönt glas...
?
http://www.chrono24.com/en/search/index ... hen=Search
å så tyskan då
http://www.chrono24.com/en/search/index ... tview=list
å franska
http://www.chrono24.com/en/search/index ... hen=Search
där fanns ju några eller?
tex
http://www.chrono24.com/en/rolex/milgau ... /index.htm
JakobZ skrev:Optimisten skrev:Oj, var hände det?Wii skrev:Gårdagens klocka, drygt 1 min senare försökte en man råna mig på just klockan och mobilen som tog bilden. Han fick smaka på asphalten! Förvånad blev han kan jag lova er!
![]()
...
Oj! berätta mer!
Wii skrev:Polisanmälde samma dag..
Jag var kanske lite blygsam i förra inlägget, med att skynda till bussen menade jag att jag sprang till busshållplatsen där det stod folk, såg faktiskt inte vart han tog vägen, men han reste sig rätt så direkt..
Jag hoppas på att detta var en människa som fick en dum impuls, en person som på en tom gata såg en kille fota sin schyssta klocka och ja…kanske sökte sig en kick.
Wii skrev:Polisanmälde samma dag..
Jag var kanske lite blygsam i förra inlägget, med att skynda till bussen menade jag att jag sprang till busshållplatsen där det stod folk, såg faktiskt inte vart han tog vägen, men han reste sig rätt så direkt..
Jag hoppas på att detta var en människa som fick en dum impuls, en person som på en tom gata såg en kille fota sin schyssta klocka och ja…kanske sökte sig en kick.
Wii skrev:Jag förstår meningen med att chocka rånaren med oväntat beteende, men jag tror inte en ficklampa skulle vara tillräckligt snabb..När det väl händer ska man alltså behärska situationen så bra att man även minns att dra fram lampan och snabbt tända den för att blända…njaaee
Det där med kobutan är riktigt tråkigt! Absolut, det finns idioter som rånar, men fan jag ger hellre klockan till en rånare än att knivhugga denne..Inte bara för att det är en "jobbig" grej att ha på samvetet utan även pga allt strul man får med polis ju ;P Tar hellre en ny klocka på försäkringen då. Självklart har man en ordentlig försäkring när man är en klockälskare! Det finns med andra ord passiva sätt att försvara sig från dessa fuckfaces..
Denna gång valde jag att använda våld för att komma ur knipan, hade det varit andra omständigheter så som alkohol inblandat, kväll, inge personer i närheten, antal personer, vapen osv hade jag reagerat annorlunda.
riktigt fin!! Ska du Flippa den vill jag stå först i kön!Joachim skrev:Kan inte få nog av plexiglas!
Håller med att klockor ska användas, bara man regelbundet trycktestar så är väl lite plask och bad ingen fara.
CaptainOats skrev:Att en ficklampa alltid är bra att ha med sig oavsett gör ju inte saken sämre, vad man sedan använder den till är en annan sak
masterkiller skrev:CaptainOats skrev:Att en ficklampa alltid är bra att ha med sig oavsett gör ju inte saken sämre, vad man sedan använder den till är en annan sak
Vem faan orkar släpa med sig en ficklampa som är stor nog och slåss med??????? Köp på en fjäderbatong istället![]()