• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Föser en kundvagn framför mig likt en packåsna...

20131222_130459_1_bestshot_zpsd9a00524.jpg

Vad använde du för skinn? Jag tillverkade korv för några dagar sedan och använde det fjälster man kan handla på Ica, det smakade brottarbralla.

Använde vanligt krokfjälster som lades i blöt ett tag innan och sedan skjöldes igenom med vatten.
Värmlandskorven består av råa ingredienser (nöt, fläsk, potatis o lök) som vi fryser in efter stoppningen. Den kokas först när den skall ätas och man tar bort skinnet innan förtäring.

Använde vanligt krokfjälster som lades i blöt ett tag innan och sedan skjöldes igenom med vatten.
Värmlandskorven består av råa ingredienser (nöt, fläsk, potatis o lök) som vi fryser in efter stoppningen. Den kokas först när den skall ätas och man tar bort skinnet innan förtäring.

Tack för ditt svar Jabla!

Jag är ju ingen korvexpert, men jag har gjort på exakt samma sätt med lite skillnad i ingredienser(bla kryddat med Salvia och enbär). Det jag i så fall undrar är vad är för typ av fjälster man måste använda för att det skall gå att äta det? Jag gissar att jag är tvungen att göra på samma sätt och ta bort skinnet vid inmundigande.

Testar dom lite äldre herrarna idag medan jag tittar på skidor och funderar på korv..

Länge sen man såg en Silvana postas på forumet?

ft1eq5O.jpg

Tillbaka
Topp