Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läser i julklappsboken och funderar på om det inte är dags att slå till på en 1675 Pepsi...
![]()
![]()
Läser i julklappsboken och funderar på om det inte är dags att slå till på en 1675 Pepsi...
Kan absolut rekommendera den! Såg att den fanns att beställa på Adlibris.. Bara att slå tillHur är boken? Köpvärd? Ser bra ut på bilderna.
Den är verkligen grym den klockan !Liten bildserie på dagens tidmätare:
![]()
![]()
![]()
Nej, det är inte samma, han har/hade en annan referens (minns ej vilken.)
Nej, det är inte samma. Seiko kör långsam datumändring på samtliga GS-Automatics och Spring Drives. Det är High accuracy GS-kvartsarna som har ögonblicklig datumändring.
Jag har faktiskt undrat samma sak som dig där, men jag vet faktiskt inte varför GS har långsam datumändring (China ?) - Men vad jag vet så gör även Omegas 8500/9300-modeller det också (rätta mig om jag har fel)Nu har jag aldrig ägt en GS, men jag förstår inte riktigt varför ändringen skall vara så långsam på just dessa verk?
Jag har faktiskt undrat samma sak som dig där, men jag vet faktiskt inte varför GS har långsam datumändring (China ?) - Men vad jag vet så gör även Omegas 8500/9300-modeller det också (rätta mig om jag har fel)
Nejdå det var inte din, ser ju det är en 2500Om du syftar på min så är det en 2500. Jag vet inte om du har fel, men min klocka har precis börjat ändra datum och då är tiden 23.41.
Nejdå det var inte din, ser ju det är en 2500förövrigt den snyggaste PO:n av de två. Ärligt så spelar det ingen i vilket, så länge klockan funkar och håller tiden bra så spelar snabbt eller långsamt byte av datum ingen roll.
Men det vore ju kul om någon kom med en förklaring till varför det är så...![]()
Jag dricker vin och har blivit tilldelad en fånig hatt.
![]()
Jag har faktiskt undrat samma sak som dig där, men jag vet faktiskt inte varför GS har långsam datumändring (China ?) - Men vad jag vet så gör även Omegas 8500/9300-modeller det också (rätta mig om jag har fel)
Ser grymt skönt utEn skön dag kräver en skön klocka...
![]()
Vilka är tjejen och killen till höger om dig?
En skön dag kräver en skön klocka...
Dagens klocka hittar vi inte under granen men väl i julgransfoten.
![]()
Guldfärgat insert matchat med rost o kåda.
![]()
Kommer nog inte att göra om det för rengöringen tog sin tid.![]()