• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

TompaC

Rolex
2-Faktor
IMG_6026.JPG

Min GTG med @Hotshot och @Fixxxer
 

Husse

Patek
Fantastiskt! Dax att du svetsar ihop en egen bur till katterna ;)
Ha ha!
Våra bortskämda kissar glider omkring i detta land (ibland Europa) i denna kattanpassade husbil!:p
IMG_3528.JPG

Belyst toalett i det uppvärmda garaget!
IMG_3531.JPG

Egen, fastspännd bur i alkoven!
IMG_3533.JPG

Egen ingång till toaletten!
IMG_3535.JPG

De här kompisarna har en egen plats i husbilen de också, men den behåller jag för mig själv!
IMG_2805.JPG
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ha ha!
Våra bortskämda kissar glider omkring i detta land (ibland Europa) i denna kattanpassade husbil!:p
IMG_3528.JPG

Belyst toalett i det uppvärmda garaget!
IMG_3528.JPG

Egen, fastspännd bur i alkoven!
IMG_3533.JPG

De här kompisarna har en egen plats i husbilen de också, men den behåller jag för mig själv!
IMG_2805.JPG

Har sett detta med egna ögon, lyxlirare är vad dom är dom små bortskämda kissarna :p:cigar::):cool:;)!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Tillbaks till USA och mannen som definierade amerikansk rotrock.

John Cougar Mellencamp - The Lonesome Jubelee (1987): John Mellencamp startade sin skivkarriär i mitten på 70-talet under artistnamnet John Cougar, ett namn påtvingat av skivbolaget. Hans första skivor innehöll huvudsakligen covers uppblandat med några egna låtar som kan klassas som pop. Skivorna sålde dåligt, vilket inte är helt ovanligt när ett skivbolag försöker "skapa" en artist iställer för att låta artisten vara sig själv. Det dröjde ända fram till början på 80-talet innan han hittade sin egen stil och dessutom fick släppa fram den på ett antal riktigt bra skivor:
  • American Fool (1982)
  • Uh-huh (1983)
  • Scarecrow (1985)
  • The Lonesome Jubelee (1987)
Han hade nu lagt till sitt riktiga efternamn och lyckats samla ihop ett band med fantastiska musiker. Kenny Aronoff t ex anses vara en av dom allra bästa trummisarna som finns och han är mycket eftertraktad som studiomusiker. Elektrisk rock kombinerad med akustiska instrument som fiol och dragspel skapade en helt ny musikstil som brukar kallas amerikansk rotrock (root rock eller heartland rock). Alla fyra skivorna innehöll desstom riktigt bra låtar, vilket medförde att både skivorna och enskilda låtar placerade sig högt upp på topplistorna. Svårt att välja ut en av dom men The Lonesome Jubelee är enligt mig den mest helgjutna.

Mellencamp har efter dessa skivor gett ut en hel bunt till, de flesta också riktigt bra. Det påtvingande mellannamnet "Cougar" är numera borta. Han är också djupt engagerad i Farm Aid, en organisation han grundade 1985 tillsammans med Willie Nelson och Neil Young. Via återkommande välgörenhetskonserter ger man stöd till amerikanska bönder med ekonomiska problem.

Rolex 2017-07-18 (CD).jpg
 
Senast ändrad:

P-vakten

Patek
2-Faktor
Ha ha!
Våra bortskämda kissar glider omkring i detta land (ibland Europa) i denna kattanpassade husbil!:p
IMG_3528.JPG

Belyst toalett i det uppvärmda garaget!
IMG_3531.JPG

Egen, fastspännd bur i alkoven!
IMG_3533.JPG

Egen ingång till toaletten!
IMG_3535.JPG

De här kompisarna har en egen plats i husbilen de också, men den behåller jag för mig själv!
IMG_2805.JPG
Bortskämda är bara förnamnet! Snyggt jobbat!
 
Topp