• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Länken är fantastisk, men vill köra lite annat också.
Har verkligen inte fastnat för original vintageförädlade läderbandet... Synd.

a9u9y7yq.jpg

Optimisten skrev:
Skolläraren skrev:
Spencer66 skrev:
Då Genta inte är så hemma på att posta bilder gör jag det åt han.

6B6842EE-E0B1-462E-8A7D-F0ACDD8E053D-6597-00000CC6A1F2845E.jpg

Äckligt snygg!

Detta är en väldigt snygg klocka. Detta är väl en av de nyare som är större än de gamla nautilusarna? Jag tycker nog att den ändå ser ännu bättre ut i de äldre lite mindre varianterna - här blir metallarmbandet nästan lite för brett. Istället för att vara en klocka med armband blir det ett armband med en klocka. Med det sagt skulle jag slänga alla mina klockor genom fönstret för att (gratis) byta mot den där klockan.

Jaa, vad säger man, en drömdinka som utstrålar stil, klass och exlusivitet, inte helt olikt min B&R faktiskt :roll:

Idag bär jag min farmors gamla quartzomega i guld på ett riktigt taskigt läderband. Väldigt bra skick och håller givetvis tiden perfekt.

j0y0bk.jpg

Min väns klockval tycks ha gjorts på lite andra grunder än mitt eget. Behöver jag ens hinta om hans nationalitet? :lol:

t9ci0j.jpg

John R skrev:
Hitta till finagatan idag! Så dagens klocka får bli;

Trevlig dag vilken det nu är!

/ John R

Vart är detta? Har mina misstankar men vågar inte chansa!

edit:

Eller, jag är ändå helt säker på att du är på Teneriffa och vet i så fall exakt var butiken ligger. Jag åker själv till min flickväns villa i Adeje (20 minuter från Los Christianos) på söndag för att fiska, surfa och klättra i en vecka. Vädret ser onekligen lovande ut, hoppas bara att båten fungerar!

carlanton skrev:
John R skrev:

/ John R

edit:

Eller, jag är ändå helt säker på att du är på Teneriffa och vet i så fall exakt var butiken ligger. Jag åker själv till min flickväns villa i Adeje (20 minuter från Los Christianos) på söndag för att fiska, surfa och klättra i en vecka. Vädret ser onekligen lovande ut, hoppas bara att båten fungerar!

Vet ej vad gatan heter! Slänger upp en bild på kartan. Låter som du vet var den ligger ca 20 min från los cristianos.
Det blåste som attans igår på förmiddagen och det har kommit någon regenskur annars finns det inte
mycket att klaga på. Förutom att de har jävligt hög musik på poolgymnastiken när
jag njuter av min morgon öl och skriver detta :)
Det fanns gott om klockbutiker på denna gata!

FFvxA.jpg

/ John R

John R skrev:
carlanton skrev:
John R skrev:

/ John R

edit:

Vet ej vad gatan heter! Slänger upp en bild på kartan. Låter som du vet var den ligger ca 20 min från los cristianos.
Det blåste som attans igår på förmiddagen och det har kommit någon regenskur annars finns det inte
mycket att klaga på. Förutom att de har jävligt hög musik på poolgymnastiken när
jag njuter av min morgon öl och skriver detta :)
Det fanns gott om klockbutiker på denna gata!

http://i.imgur.com/FFvxA.jpg

/ John R[/quote]

Mitt tips är att du lämnar turistområdet och tar en sväng upp i bergen. Ut på autopistan och sväng av mot Granadilla, sedan kör du den gamla smala vägen till Villa de Arico. Vissa bitar kräver lite cojones, mest när man vet att alla du möter och som kör om dig är pårökta eller salongsberusade. I villa de Arico bör du äta hos Antonio, som enligt mig har bäst mat på ön (ingen stor bedrift, kanske). Sedan tar du autopistan hem. En bra liten utflykt där du helt slipper andra turister. Tänk på att ingen utanför turistområdena kan ett ord engelska, men man tar sig långt med skolspanskan.

Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Inte så tokigt att vara pappaledig!! :D

Klockan är en av blott fyra som är kvar i samlingen. Sålt sju nu...

Bilagor

• uploadfromtaptalk1354105645104.jpg
    uploadfromtaptalk1354105645104.jpg
    53.8 KB · Visningar: 410
Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Nyss hemkommen från en gratis knivrakning! Min frisör behövde öva... :)
Det firar vi med att ge Omegan lite egen-tid över ett glas Bowmore. Hon vill ha ett nytt, snyggare läderband, säger hon...

Bilagor

• uploadfromtaptalk1354125012810.jpg
    uploadfromtaptalk1354125012810.jpg
    66.9 KB · Visningar: 585
Camo00 skrev:
Nyss hemkommen från en gratis knivrakning! Min frisör behövde öva... :)
Det firar vi med att ge Omegan lite egen-tid över ett glas Bowmore. Hon vill ha ett nytt, snyggare läderband, säger hon...

Frisören eller klockan? :)

Tillbaka
Topp