• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

A06E82A0-C031-4794-937B-24F649DE3D8F.jpeg
Skruvar upp klockor...

Så står man här och våndas igen över vilken skiva att välja till morgondagens skivtips ... :banghead:
Edit: Det ni ser på bilden är delar av dom band som börjar på "S" i samlingen. Då förstår ni omfattningen av problemet. ;)

Jäkla bra samling där! Är själv skivsamlare (om än vinyl) så jag förstår omfattningen av problemet perfekt.

Bytte precis till en endmill länk (president look) på min Orient Ray II som jag beställde från Strapcode. Jäklar va den lyfte hela klockan! Blev avsevärt mycket tyngre också. Originallänken var väl okej med solida länkar, men ändlänkarna var ihåliga. Denna har solida ändlänkar så nu känns klockan äntligen som fulländad.
20171205_012231.jpg

Halv Åtta hos Affe :) Vi andra går och rotar fram alla dina klockor medans du lagar maten, sedan ligger allt i en hög på bordet medans vi äter :D

Låter svinkul ju, Steffe vi för hitta på något till sommaren, jag lagar käk och medans ni rotar runt bland klockorna så serveras det kall dryck, typ, Bers, vin, alkoläsk, grogg, Wirre m.m. :p:cool::D;):hungry::cigar:!

Det enda jag behöver få veta i förväg är om det finns några allargiker eller vegetarianer :D!

Senast ändrad:
Ni som trodde det skulle bli något på "S" igår trodde fel ... ;)

https://klocksnack.se/threads/vad-gör-du-och-din-klocka-just-nu-tråden.4964/page-3710#post-2108358

Bad Company - Live at Red Rocks (2017)

Paul Rodgers har alltid tillhört mina favoritsångare, oavsett vilket band han har varit med i eller som soloartist. Det är inte bara jag som tycker det, då han framröstades i engelska musikpressen som bästa rocksångare under hela 70-talet. Första gången jag hörde honom var under en språkresa i England sommaren 1970. Ingen kunde ungå monsterhiten All Right Now med Free. Framgångarna med Free fortsatte fram till 1973, då gitarristen Paul Kossoffs (RIP) heroinmissbruk gjorde det omöjligt att fortsätta. Istället för att byta ut honom bildade Paul Rogers och Frees trummis Simon Kirke samma år Bad Company. Bandet kompletterades med Mick Ralphs (gitarr) från Mott the Hoople och Boz Burell (bas) från King Crimson. En supergrupp var född!

Dom första tre skivorna, med låtar som t ex Can't Get Enough, Good Loving Gone Bad och Feel Like Making Love, blev omedelbara succéer med topplaceringar på listorna i många länder. Dom efterföljande två skivorna hade det inte lika lätt så bandet upplöstes 1982. Efter ett par år uppstod det igen men med ett par andra sångare och med variarande framgång. Under tiden blandade Paul Rodgers soloskivor med att sjunga i band som The Firm, The Law och i modernare tid Queen. Under 2000-talet har det ursprungliga bandet återförenats ett antal gånger, senast under 2016 då man genomförde ett antal konserter i England och USA. Dagens skiva är inspelad i maj 2016 under en konsert i Red Rocks, USA. Tyvärr kunde Mick Ralphs inte vara med pga problem med hälsan, men Rich Robinson från Black Crowes är en
fullvärdig ersättare på gitarr. Det finns inte mycket att säga om själva skivan, mer än att den innehåller alla deras hits i kanonversioner. Ett måste om man gillar Bad Company och Paul Rodgers ... :happyhappy:

IWC A 2017-12-05 (small).jpg

Tillbaka
Topp