• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Funderar på att stänga av xboxet och gå och lägga mig. Nattklockan sitter ju redan på @BasOmega ;)
20171218_220244-01.jpeg
Aaahh den färgen är kunglig! Får se om jag kniper en liknande imorgon;)

D64C8117-0EC2-45CD-98FB-87750971B923.jpeg
B8FE583A-4EB7-499B-A6AD-DF3027F970D6.jpeg
Tar en spontanare i Belgien och träffade på en Tysk med en Midsize från 1997.

Han fick klockan av sin dåvarande chef som blivit sjuk. Tysken jobbade 16h/dag för att hålla firman igång i 2 veckor sov på golvet o allt. När chefen blitt frisk fick han klockan som gåva aldrig servad tickar på ändå :)

Några av er kanske minns att jag prickade 25 år som anställd hos min arbetsgivare sista augusti i år. Fick då en i och för sig god men felstavad tårta: :)
Tårta 2017-08-31.jpg

Idag var det dags för det stora firandet av mig och fyra "25-åringar" till. Skulle guldklockan äntligen komma nu ...? :nailbiting:
IWC I 2017-12-18 (box 1).jpg

Nix (och tur var väl det), men väl ett presentkort på en valfri upplevelse. Ska finnas runt 2.000 olika att välja på enligt hemsidan, så något ska väl passa. :happyhappy:
IWC I 2017-12-18 (box 2).jpg
Min ”minnesgåva” för 25 års total anställningstid (nej, inte Speedyn!) för runt ett år sedan. Man får välja mellan lite saker och ja, en Certina guldklocka fanns med bland det. Fick dessutom en högklassig middag och en kram av chefen-chefen-chefen-chefen (som f ö sportade en likadan Ingy fast vit) :)
9A6DC5CA-6D7D-475C-8AF5-352CEC5C1E3E.jpeg

Konstigt att jag såhär långt inte har valt någon av mina 50 skivor med ett av mina absoluta favoritband. Dags att åtgärda det ... ;)

Jethro Tull - Live - Bursting Out (1978)

Då jag följt bandet sen första skivan gavs ut 1968 (This Was) skulle jag kunna skriva en kilometer om dom olika musikstilar man utforskat samt alla olika medlemmar som kommit och gått (och kommit igen). Det tänker jag inte göra, men vill ni veta mera är det bara att läsa på här:

https://en.wikipedia.org/wiki/Jethro_Tull_(band)

Dagens skiva är den första riktiga liveskivan med Jethro Tull och den sammanfattar dom första tio åren av skivor med bandet på ett mycket bra sätt. Här finns bluesrocken från dom första skivorna, det lite tyngre och mera progressiva från Aqualung med flera, samt framför allt riktigt bra folkrock från skivorna som gavs ut i slutet på 70-talet. Utöver perfekt ljud och inspirerat framförande är frontmannen Ian Anderson en underhållande scenpersonlighet, så trots att det är morgon säger jag som Claude Nobs*) i introduktionen:

"Sit back and enjoy en evening with Jethro Tull. Jethro Tull!"

*) Nämns även i Deep Purples välkända låt Smoke on the Water: "Funky Claude was running in and out, pulling kids out the ground.".

IWC I 2017-12-19 (small).jpg

Tillbaka
Topp