• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Blivit mkt cali senaste tiden!
D8D59BB5-A98C-4067-AB37-493C16CD2E6C_zps32sbjbjr.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Precis duschat den ena vovven, så nu försöker jag ta en klockbild för att visa vad jag gör. Går inte så bra, men det är en klocka och en hund på bilden i alla fall! Jag för över en Selma till BCF om någon gissar rätt på klockan :D
IMAG0826.jpg


Lyssnar på salsa-musik gör jag iofs med, skakar höfterna hela vägen in i duschen!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nu har jag sökt lite och hittade en utmärkt artikel av Benjamin Clymer, Hondinkee

-" All A-Series examples were made with the "AP" placed above 6 o'clock. Later Royal Oaks, including modern pieces, feature the AP logo at 12 o'clock. Early B Series watches, which typically date to around 1975, may also feature the AP at 6 o'clock. On occasion you may find some late B series and even C series watches with the AP above 6 o'clock, but this would likely be a replacement dial provided during service."

http://people.timezone.com/library/extras/201012035459

Zackarias Dullfiere, detta är något för dig för att läsa på om 5402 som du efterfrågade! :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu har jag sökt lite och hittade en utmärkt artikel av Benjamin Clymer, Hondinkee

-" All A-Series examples were made with the "AP" placed above 6 o'clock. Later Royal Oaks, including modern pieces, feature the AP logo at 12 o'clock. Early B Series watches, which typically date to around 1975, may also feature the AP at 6 o'clock. On occasion you may find some late B series and even C series watches with the AP above 6 o'clock, but this would likely be a replacement dial provided during service."

http://people.timezone.com/library/extras/201012035459

Zackarias Dullfiere, detta är något för dig för att läsa på om 5402 som du efterfrågade! :)

Cool! En gammal Royal Oak lockar lite.

Vad kostar servicen på en 5402?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Cool! En gammal Royal Oak lockar lite.

Vad kostar servicen på en 5402?
Ja, jag älskar min. Extra roligt att läsa i Benjamins text om många sönderpolerade tidiga ex med utbytta delar. Min är riktigt fin (dock förmodligen proffesionellt lättare polerad). Den är i välanvänd skick men med skarpa kanter, kronan är utan logo och även den skarp och fin. Min tavla har endast "Swiss" och med lilla rutnätet och smala långa index som ger att det är orginaltavlan. Länken har "AP" på säkerhetslåset vilket även det ger att det är första modellen. :happyhappy:

Servicen utföres enligt AD inte i Sverige utan skickas till AP i Schweiz. Kostnad kring 15k...
Som jag dock berättat tidigare hittade jag en duktig urmakare som utförde en fullständig service för bråkdelen. (Drygt ett år sedan).
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Ja, jag älskar min. Extra roligt att läsa i Benjamins text om många sönderpolerade tidiga ex med utbytta delar. Min är riktigt fin (dock förmodligen proffesionellt lättare polerad). Den är i välanvänd skick men med skarpa kanter, kronan är utan logo och även den skarp och fin. Min tavla har endast "Swiss" och med lilla rutnätet och smala långa index som ger att det är orginaltavlan. Länken har "AP" på säkerhetslåset vilket även det ger att det är första modellen. :happyhappy:

Servicen utföres enligt AD inte i Sverige utan skickas till AP i Schweiz. Kostnad kring 15k...
Som jag dock berättat tidigare hittade jag en duktig urmakare som utförde en fullständig service för bråkdelen. (Drygt ett år sedan).

Som brukligt är det jävligt oklart.

Min uppfattning stämmer väl med din - det kan vara precis hur som helst med logotypplaceringen, men att den i huvudsak sitter nertill på tidiga klockor men även i sällsynt förekommande fall på senare.

Eftersom det här är en maratontråd av olympiska mått vill jag bara tillägga att jag är extra glad att vi är på sida nummer 940 - eftersom det råkar vara numret/namnet på den finaste båt världen har sett. Sådetså.
 
Topp