• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Svårt att säga så här tidigt, tycker de bärs annorlunda. Svårt att förklara hur, tror en del av känslan har att göra med länken. Kan inte specificera skillnaden där heller.

Tycker dock spontant att Rolexen är lite skönare på armen, den känns lite som lite mindre i storlek trots att de har många likheter i storlek, höjd osv på pappret. Känslan mellan dem är ju absolut inte natt och dag men något är där.

Har inte använt Sky-dweller mer mycket korta stunder i taget då jag verkligen vill känna om storlek och tyngd funkar för mig. Just nu känns det så, kanske Paneraien får vandra vidare.

Utseendemässigt är Sky-Dwellern något av det snyggaste jag haft.
Kan man göra en jämförelse med SUB eller är det som dag och natt..
 
Svårt att säga så här tidigt, tycker de bärs annorlunda. Svårt att förklara hur, tror en del av känslan har att göra med länken. Kan inte specificera skillnaden där heller.

Tycker dock spontant att Rolexen är lite skönare på armen, den känns lite som lite mindre i storlek trots att de har många likheter i storlek, höjd osv på pappret. Känslan mellan dem är ju absolut inte natt och dag men något är där.

Har inte använt Sky-dweller mer mycket korta stunder i taget då jag verkligen vill känna om storlek och tyngd funkar för mig. Just nu känns det så, kanske Paneraien får vandra vidare.

Utseendemässigt är Sky-Dwellern något av det snyggaste jag haft.

Obehagligt snygg!
Vad är höjden på en sådan pjäs?
 
Kan man göra en jämförelse med SUB eller är det som dag och natt..

Förra sommaren hade jag en Milgauss och en Hulk så jag kan jämföra lite.

Märkligt nog känns Sky-Dwellern mer som Milgaussen än som Submarinern. Den delar väl mer med det caset än med Submariner caset gissar jag.


Obehagligt snygg!
Vad är höjden på en sådan pjäs?

14,1mm.

Yes, snygg är den :)
 
640ACB3B-958B-4130-9A05-152866723E42.jpeg
 
Förra sommaren hade jag en Milgauss och en Hulk så jag kan jämföra lite.

Märkligt nog känns Sky-Dwellern mer som Milgaussen än som Submarinern. Den delar väl mer med det caset än med Submariner caset gissar jag.




14,1mm.

Yes, snygg är den :)
Tack för svar, tycker den är grymt fin och får nog ta och testa en, såg att LW hade några är dock osäker på deras prisbild.
 
175’ som Luxurywatches skulle ha sist jag kollade är kanske lite högt men det är en modell som har stuckit i pris.

Tror det är svårt att hitta den hos AD tyvärr.

Kan vara värt att testa innan köp, det gjorde iofs inte jag men ibland är det kul att chansa :)
 
Ibland undrar jag vilken del av hjärnan som är mest skadad?
Katthjärnan eller klockhjärnan, inte lätt att svara på!
Båda vill ha fler, bättre, annan kringutrustning, vackrare klockor, bättre pälsar, bättre länkar, fler kokarder osv.
Nu kände vi oss lite uppspelta för att vi skulle testa en kattsand med ny lukt!
Tror jag ska ta kontakt med psykakuten...
9C43B422-6D64-4C4C-82B2-5BD9C730E1E4.jpeg
35509B80-E772-46D8-9133-DD4FD53EA6CD.jpeg
006B4553-5A52-42CB-A591-8564C287FD66.jpeg
 
Softar i soffan, fortfarande sjuk.
Vad gör man då? Man slösurfar och spontanbeställer en G-Shock som man bara "måste ha"...
15222322629351776083255.jpg

15222324600901488503742.jpg
Kul att Cyberphoto har konkurrerenskraftiga priser! Har handlat en del fotoprylar där och aldrig några problem.
Rekommenderade dem till en arbetskamrat under black friday och han köpte en MudMaster till riktigt bra pris.
 
Ibland undrar jag vilken del av hjärnan som är mest skadad?
Katthjärnan eller klockhjärnan, inte lätt att svara på!
Båda vill ha fler, bättre, annan kringutrustning, vackrare klockor, bättre pälsar, bättre länkar, fler kokarder osv.
Nu kände vi oss lite uppspelta för att vi skulle testa en kattsand med ny lukt!
Tror jag ska ta kontakt med psykakuten...
9C43B422-6D64-4C4C-82B2-5BD9C730E1E4.jpeg
35509B80-E772-46D8-9133-DD4FD53EA6CD.jpeg
006B4553-5A52-42CB-A591-8564C287FD66.jpeg
Skriv ett PM till mig imorgon så skall vi tametusan få bukt med alltihopa ?!
 
Tillbaka
Topp