• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kvällsmat och kvalhockey till SHL.

8DBBBEAF-A817-4019-A2C3-6D603756431A.jpeg

730E4D1A-0E51-4D15-B06E-7310AA097A0A.jpeg


830C1AE9-6C44-4B73-AD97-279BD8DC0D92.jpeg
Buuuuu!!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Blått är flott ! Hur mkt väger Skydwellern ?

Minns inte exakt men jag vägde den förra veckan när jag fick den, tror det var runt 180-185g någonstans med alla länkbitar i, min Panerai 722 (42mm) på länk väger 173g och det förvånade att Skyn vägde en gnutta mer. De är iofs båda 42mm och ganska tjocka så det är kanske inte så märkligt.

Har dessutom tagit av några länkbitar från Paneraien då den länken var lite längre än Rolex, kommer nog ta av en länkbit från Rolexen också till slut och då går ju vikten ner en gnutta.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Dricker whisky (blended blask) lyssnar på Judas Priest och funderar på det där att man åldras hela tiden.
Varför går livet så förbannat fort ?
Så emellanåt tankarna kommer KK Downings och Glenns underbara gitarr dueller.... skär in i öronen och jag glömmer tidens negativa aspekter för en sekund eller ett par.
image.jpeg

Till liemannen säger jag bara ~Youv'e got another thing coming...
 
Senast ändrad:

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Det där är väl en best, hur tycker du den bärs i förhållande till din Panerai?

Svårt att säga så här tidigt, tycker de bärs annorlunda. Svårt att förklara hur, tror en del av känslan har att göra med länken. Kan inte specificera skillnaden där heller.

Tycker dock spontant att Rolexen är lite skönare på armen, den känns lite som lite mindre i storlek trots att de har många likheter i storlek, höjd osv på pappret. Känslan mellan dem är ju absolut inte natt och dag men något är där.

Har inte använt Sky-dweller mer mycket korta stunder i taget då jag verkligen vill känna om storlek och tyngd funkar för mig. Just nu känns det så, kanske Paneraien får vandra vidare.

Utseendemässigt är Sky-Dwellern något av det snyggaste jag haft.
 
Senast ändrad:

Mauritz

Rolex
Dricker whisky (blended blask) lyssnar på Judas Priest och funderar på det där att man åldras hela tiden.
Varför går livet så förbannat fort ?
Så emellanåt tankarna kommer KK Downings och Glenns underbara gitarr dueller.... skär in i öronen och jag glömmer tidens negativa aspekter för en sekund eller ett par.
image.jpeg

Till liemannen säger jag bara ~Youv'e got another thing coming...
” Hell bent for leather”
 
Topp