• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Hemma efter en efterlängtad date med frun. Utan barn! Varför gör man inte det här oftare? Måste varit två år sen senast... Speedy på!

4B2EE05F-F77E-4565-BC5A-0555A7EFC405.jpeg
Man bör umgås utan barn oftare. Vår dotter är bara knappt 1,5år men vi har fått till 3-4 tillfällen. Oftast middag och en bio tillsammans men behövs inte så mkt mer :)

Inga problem att få till barnvakt heller då våra föräldrar är så glada i barnbarnet.

Senast ändrad:
Betraktar min Salonpasklädda hals/nacke efter en liten händelse på jobbet!
Klättrade upp på en stege, skulle fylla upp en hylla med mjukisdjur.
Ser inte butiksskylten som hänger på samma ställe. Tillverkad i masonit, ca 60*40cm stor, hänger i två kedjor från taket.
Knockar skylten, håller upp armen mot returslaget, bortre fästet smäller av och den far med full fart, pang, mot min hals. Kul att stå överst på en gammal trappstege i det läget! :mad:
Rapport till Arbetsmiljöverket och Försäkringskassan upprättad och skickad.
Tillbringade eftermiddagen på vårdcentral.
Blodutgjutning i musklerna, lårkaka på halsen!? o_O:D
Sitter hemma med värk och yrsel. :( :mad:
Kunde dock varit värre! :confused:
Edit: Mådde alltså riktigt bra när jag kom hem, har blivit sämre ikväll.

D255D9DA-0841-4CEC-A578-634FDA660068.jpeg
789F6BA4-52BA-4A19-8C11-84BA8145ED87.jpeg
Snudd på overkligt vilken otur du verkar ha... Kämpa på !

Ser inte butiksskylten som hänger på samma ställe. Tillverkad i masonit, ca 60*40cm stor, hänger i två kedjor från taket.
Knockar skylten, håller upp armen mot returslaget, bortre fästet smäller av och den far med full fart, pang, mot min hals. Kul att stå överst på en gammal trappstege i det läget! :mad:

Krya på dig!
Kommer antagligen att kännas värre i morgon innan det går åt rätt håll.

Hur gick det med klockan? ;)

Hur länge får man vänta på service nu för tiden?
Den ska bara tvättas och oljas in. Har en urmakare som gjort det tidigare på denna modell så den blir bara borta nån dag. Skulle de komma fram att nånting är för slitet och måste bytas ut så då blir de ap verkstad och vänta länge. Så jag hoppas verkligen den är fin invändigt. Detta är en keeper så jag behöver inte nå papper från en ap verkstad. Bara jag själv vet att den är omhändertagen och mår bra så är jag nöjd. Kommer inte att hamna på nån annans handled på vääääldigt länge ;)

Krya på dig!
Kommer antagligen att kännas värre i morgon innan det går åt rätt håll.

Hur gick det med klockan? ;)
Tack för omtanken!
Ja, det brukar ju vara värre dagen efter! :D
Kände blödningen i muskeln initialt, läskigt!
Just nu är det väldigt stelt, känner också av yrsel (värre än vanligt ;))
Morgondagen kommer att bli lugn!
Edit: Klockan klarade sig HELT felfri!
Den tog första smällen, rakt på länken!
Det är en jeffla hårding!

Senast ändrad:
Någon måste ha glömt att berätta för mig att Oris gör jävligt fina klockor. Den känns riktigt gedigen och fin den här pjäsen! Tavlan är hemligt magisk! Nu måste jag bara shoppa gummi också.. vart hittar man det till bästa pris måtto?
IMG_20180613_181048~2.jpg

Grattis med en grymt snygg klocka! Oris är verkligen prisvärda klockor med hög kvalitet.
Tyvärr har dom veldig dyra band som är svåra å få tag i billigt. Kostar vel 3100kr hos ad och som jag har forstått det så er det svårt å få rabatt på dom.

Grattis med en grymt snygg klocka! Oris är verkligen prisvärda klockor med hög kvalitet.
Tyvärr har dom veldig dyra band som är svåra å få tag i billigt. Kostar vel 3100kr hos ad och som jag har forstått det så er det svårt å få rabatt på dom.
Tusan också! Jag fick erbjudande kring 2500 ifrån 2step på Drottninggatan. Jag ska nog göra ett försök där om det inte dyker upp något mer alternativ. Tack för svaret! :)

Men fan Brorsan!

Hoppas att du mår bra efter omständigheterna, du ska vara rädd om dig har jag ju sagt! Nästa gång låter du någon annan ta smällen. Krya på dig min vän!

Tillbaka
Topp