• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Smyger in "Morgondagens klocka" här eftersom tråden för detta bannades.

WP_20180614_22_34_12_Rich (2).jpg

Man måste testa innan man avgör. Natot är säkert gött men länk är svårslaget. Får se hur länge jag orkar vara utan länk (gissar på typ 1-2 dagar)
IMG_20180614_223743-01.jpeg

Fasen att man inte har någon ultraljudstvätt hemma. Hade ju varit kalas nu, hur gör man annars? Varmt vattenbad och lite diskmedel?
Köpte nyligen en ultraljudstvätt, funkar bra men skulle vilja säga att diskmedel och tandborste gör lika mycket och kanske mer. Beror kanske också på vilken typ av skit det handlar om :)

Köpte nyligen en ultraljudstvätt, funkar bra men skulle vilja säga att diskmedel och tandborste gör lika mycket och kanske mer. Beror kanske också på vilken typ av skit det handlar om :)
Rostfritt går ju utmärkt att blötlägga i avfettning, om det skulle vara överjävligt vidrigt, sköljer man sedan i varmt vatten försvinner det mesta!
UL-tvätten kommer ju åt inuti länken och är skonsammare än tandborsten.

Man måste testa innan man avgör. Natot är säkert gött men länk är svårslaget. Får se hur länge jag orkar vara utan länk (gissar på typ 1-2 dagar)
IMG_20180614_223743-01.jpeg

Fasen att man inte har någon ultraljudstvätt hemma. Hade ju varit kalas nu, hur gör man annars? Varmt vattenbad och lite diskmedel?
Haha, känner igen det där. Man klarar inte lång tid utan länk :D

Lägg länken i ett glas med diskmedel (gärna samma glas som du dricker sockerdricka ur). Låg den ligga ett tag (valfri tid) och knugga lite med en tandborste så blir den fin sen.

Haha, känner igen det där. Man klarar inte lång tid utan länk :D

Lägg länken i ett glas med diskmedel (gärna samma glas som du dricker sockerdricka ur). Låg den ligga ett tag (valfri tid) och knugga lite med en tandborste så blir den fin sen.
Tänkte om den skulle få ligga över natten men det har lossat en del redan och jag har borstat lite med tandborste. Kanske räcker så och hänga på tork istället nu

Ibland blir det obegripligt!
Provar igen!
Hon gillar inte G-shock.
Käns S&S gedigen, vilket urverk sitter i din S&S?
Finns den bara i röd LED, jag gillar det iofs!
Hoppas jag inte rörde till det igen! :)
Jodå, den känns som en stabil klump :) Urverket är ett inhouse som de delvis snott från Bofors, sitter endast i UTC ORC. Den finns bara med röd bakgrundsbelysning men både med positiv och negativ display. Första serien kom typ 2003 och var 100ex tillverkade i samband med Volvo Ocean Race, sen gjorde de 300 till tror jag. Dessa har positiv display. 2014 tillverkade de en specialupplaga till Volkswagen som i sin tur gav bort dem till kunder som köpte en ny bil. Sen efter detta gjorde de ytterligare en ny produktion av modellen, de senare har alla negativ display. Totalt gjordes de inte så många, x antal 1000 gissar jag och det beror nog delvis på tillgång på urverk.

Jodå, den känns som en stabil klump :) Urverket är ett inhouse som de delvis snott från Bofors, sitter endast i UTC ORC. Den finns bara med röd bakgrundsbelysning men både med positiv och negativ display. Första serien kom typ 2003 och var 100ex tillverkade i samband med Volvo Ocean Race, sen gjorde de 300 till tror jag. Dessa har positiv display. 2014 tillverkade de en specialupplaga till Volkswagen som i sin tur gav bort dem till kunder som köpte en ny bil. Sen efter detta gjorde de ytterligare en ny produktion av modellen, de senare har alla negativ display. Totalt gjordes de inte så många, x antal 1000 gissar jag och det beror nog delvis på tillgång på urverk.
Tack för info!
Du är kvartskungen!
Käns definitivt som något att titta vidare på!
Kul med nåt som inte är jättevanligt och bra att slippa kromet på plåtterroristen! :)
Sov gott!

Köp Klick!
Det använde vi jätteofta i husvagns och husbilsverkstan. Perfekt till kombon gummi/metall!
Vattenlösligt är det också, försvinner över tid!
Vad är det? Inte lätt när man googlar hehe.

On topic: Försöker hålla mig vaken, ska vara vaken hela natten till lördag så får försöka hålla mig vaken länge idag. Kollar på Joe Rogan och han berättade nyligen att Elon Musk ska vara med snart!!! Elon Musk!!!! I skrivande stund tog podden slut. Så får väl spela lite God of War för att orka hålla mig uppe.

20180615_031236_007.jpg
20180615_031848_013.jpg

Senast ändrad:
Vad är det? Inte lätt när man googlar hehe.

On topic: Försöker hålla mig vaken, ska vara vaken hela natten till lördag så får försöka hålla mig vaken länge idag. Kollar på Joe Rogan och han berättade nyligen att Elon Musk ska vara med snart!!! Elon Musk!!!! I skrivande stund tog podden slut. Så får väl spela lite God of War för att orka hålla mig uppe.

20180615_031236_007.jpg
20180615_031848_013.jpg
Ok! Hårda bud att nattvaka!
Jag trodde i min enfald att ”alla” visste vad Klick! är! :banghead:
RFSU:s glidmedel, köps med fördel riktigt billigt på apotek!
Funkar fantastiskt bra på allt möjligt som trilskas och sitter fast, alternativt inte vill glida på! :)

Tillbaka
Topp