• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Godmorgon KS :)
2DD8975A-72DF-46CD-A67F-358E7DD96288.jpeg
Wsup!?
 
  • Like
Reactions: Bas
A32B9B4E-518F-4571-AE47-A8EE6864A1BD.jpeg

Godmorgon! Idag en legend...
66BC0EA4-A689-4875-8B5F-671E838BC86C.jpeg

som pryder armen! Bakom klockan en Plymouth Duster från 1975:smug:
(Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan den mest betydelsefulla//Platon)
 
Fortsätter med lite tuffare tag genom att låna en skiva av min fru som gillar Power Metal ... :)

Almanac - Kingslayer (2017)

Victor Dmitriyevich Smolski får väl klassas som ett musikaliskt underbarn. Född 1969 i Vitryssland och son till en professor i klassisk musik. Redan vid sex års ålder började han studera piano och cello, vilket senare följdes av gitarr. Han fick tidigt utmärkelser för sitt gitarrspel, såväl som för att ha komponerat och arrangerat musik. Hans första egna band, Inspector, bildades 1988 och fick en del uppmärksamhet i Tyskland, dit han flyttade 1993. Utöver jobb som studiomusiker och producent hade han en mycket framträdande roll i hårdrockband som Mind Odyssey och senare Rage. Han har även släppt ett par soloskivor som blandar rock med klassisk musik.

Det symfoniska hårdrockbandet Almanac såg officiellt dagens ljus 2015 men hade varit ett sidoprojekt för Victor sen 2013. Första skivan, Tsar, släpptes i början på 2015 och dagens skiva kom i slutet på 2017. Normalt sett brukar jag inte gå igång på den här typen av musik men med den här skivan gör jag ett undantag. Visst, det finns något spår som är lite väl tungt för min smak, men merparten är mycket melodiskt och givetvis med ett makalöst gitarrspel. Power Metal-band brukar alltid ha riktigt bra sångare och med David Redman och Andy B. Franck vid mikrofonen är den här skivan inget undantag. Har även deras första skiva men inte hört den än, men är den bara hälften så bra som den här bör du kolla upp den också ... ;)

Rolex E 2018-06-26 (CD).jpg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp