Min favvo Merca är den Hiler kördes omkring i, tror den heter 540 K.Läckert!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min favvo Merca är den Hiler kördes omkring i, tror den heter 540 K.Läckert!![]()
Riktigt läcker klockaDå adderar vi exotiska Kattegatt till hav Bronzon har badat i..
![]()
Samma här! ☺Värmer upp inför Guns n roses
![]()
Blå är svårslagenTytttt
supetsnygg!!![]()
Då hade jag tur att bara tvätta vittDet går hur bra som helst (nu för tiden![]()
![]()
)
Gäller att hålla reda på ljust och mörkt samt akta sig för starka färger!
Hitler, Göring, Himler och ett par till, hade tillgång till var sin 770K, Hitlers var bepansrad.Min favvo Merca är den Hiler kördes omkring i, tror den heter 540 K.
Aj då, tur med jordgubbarna iaf!Sitter och käkar jordgubbar i solen...
Var ute och cyklade och fick punka på mina i princip opunkterbara nya tub-däck.. Och inte har jag fått min sealer (punkteringslagning) jag beställt. Så här står jag med byxorna nere
På den positiva sidan hittade jag en jordgubbsförsäljare längs vägen i väntan på att frun skall komma och hämta upp mig
![]()
Med andra ord , lederhosen på!LUNCH.
Tysk lördag = Bratwurst.
![]()
![]()
7.7 liter minsann, vilket sabla vridmoment den måste ha haft !Hitler, Göring, Himler och ett par till, hade tillgång till var sin 770K, Hitlers var bepansrad.
Bilen hade en 230hk stark kompressormatad rak-8:a på 7,7 liter!
Karossen hette w150.
Kollade nätet, då jag nån gång har hört att Adolf tyckte 540K var för enkel och liten!
Bilen kallades för Grosser Mercedes!
”Större Mercedes” helt enkelt!
Nej, han åkte en Mercedes benz 320 då han utsattes för attentatet i Prag 1942 (maj). Bilen var hans tjänstebil.7.7 liter minsann, vilket sabla vridmoment den måste ha haft !
Tack för info ! Var det en sådan Heydrich åkte i när han blev beskjuten (och dog ett par dagar senare) ?
Är förutom klockintresset dessutom en riktig WW2 nörd !Nej, han åkte en Mercedes benz 320 då han utsattes för attentatet i Prag 1942 (maj). Bilen var hans tjänstebil.