• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Idag ser vi oss om i världen ☀️
61165267-B906-42AF-861E-1F4F921DD2BD.jpeg
 
För att förenkla urvalsprocessen något så provar jag med skivtips i bokstavsordning. Det var något på N (Nazareth) förra veckan så det blir något på O i morgon. Sorry @jabla , det blir inte The Osmonds som jag vet är dina favoriter ... ;)
Tror du jag är dum eller?
The Osmonds börjar ju på T. :D
Min spontana gissning var Ola and the Janglers.
 
Sådär, 1,25 liter chilisås ska väl räcka ett tag! Blev utan tvekan den bästa jag någonsin gjort. Här kommer receptet trots att ingen bett om det:
2 mangos
3 persikor
2 bananer
1 stor gul lök
3 vitlöksklyftor
15-20st Chocolate Scotch Bonnet
1,5dl äppelcidervinäger
Råsocker (smaka av)
PSX_20180910_203626.jpg
Lät gott! Hur länge håller sig detta i kylen?
 
Sådär, 1,25 liter chilisås ska väl räcka ett tag! Blev utan tvekan den bästa jag någonsin gjort. Här kommer receptet trots att ingen bett om det:
2 mangos
3 persikor
2 bananer
1 stor gul lök
3 vitlöksklyftor
15-20st Chocolate Scotch Bonnet
1,5dl äppelcidervinäger
Råsocker (smaka av)
PSX_20180910_203626.jpg
Låter och ser riktigt gott ut!
Mixar du allt och sedan kokar?
Ska det inte vara någon chili i chilisåsen?
 
Lät gott! Hur länge håller sig detta i kylen?
Jag hade i natriumbensonat så det håller ett bra tag. Annars håller det väl några månader om man steriliserat allt väl.
Låter och ser riktigt gott ut!
Mixar du allt och sedan kokar?
Ska det inte vara någon chili i chilisåsen?
Såg att @Roffe redan svarat men Chocolate Scotch Bonnet är en sorts chili. Scotch Bonnet är den sort som är allra vanligast när man gör originalreceptet på jerk chicken och används för övrigt till det mesta i det karibiska köket. Det är en släkting till Habanero och är ungefär lika stark. Ruskigt god chili! :)
 
God morgon KS!
Solen går inte upp förrän 6.10, så det är rejält mörkt än
10 grader och mulet.
Då arbetet kommer att vara rejält tufft framöver, kommer expyn att få jobba hårt ett tag! :)
00831F9C-1AA6-44E9-9EED-5B090E5A4495.jpeg
4B335A8B-4AAE-4EA1-AC71-186E036FBA55.jpeg
Godmorgon! Ha nu en trevlig dag och se till att inte skada expon ,nu när den skall jobba hårt ett tag//:pompus:
 
Tillbaka
Topp