• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Sitter o funderar på vilken klocka jag ska ta med till långresan i Sydostasien egentligen. SKX007 på några olika natoband eller Pelagos på gummiband... Vore skitkul att ha med den, dyka, vandra, hänga på stranden med den osv, vore ändå tråkigt att bli av med den...trots att den är försäkrad...någon som har erfarenhet av om det är säkert att ta med sig en dyr klocka runt i den delen av Asien? Sorry for OT!
Dagens..
IMG_9168.JPG
Tudorn självklart! Jag kör med min rolex på alla resor, badar dyker osv. Kör hårt!

Sitter o funderar på vilken klocka jag ska ta med till långresan i Sydostasien egentligen. SKX007 på några olika natoband eller Pelagos på gummiband... Vore skitkul att ha med den, dyka, vandra, hänga på stranden med den osv, vore ändå tråkigt att bli av med den...trots att den är försäkrad...någon som har erfarenhet av om det är säkert att ta med sig en dyr klocka runt i den delen av Asien? Sorry for OT!
Dagens..
IMG_9168.JPG

Tycker absolut att Tudor ska med, den är till för just de ändamål du beskrev :) Förstår din oro, men är väl roligare att skapa minnen med Tudorn tänker jag? Har alltid med mig favoriten överallt :D

Dags för ett nytt klock- och skivtips. Jag har ingen brist på skivor men det börjar bli ont om klockor. Får lov att börja flippa mera om jag ska kunna hålla liv i detta ...: ;)

Scurfa Diver One: Min beater för trädgårdsjobb med mera där det finns risk för skador på klockan. Framtagen av Paul Scurfield, en professionell dykare, som ett svar på önskemål från kollegor om ett billigt men pålitligt och stryktåligt kvartsur. Diver One är den första modellen som togs fram men det finns ett par till, även med automatiska urverk. Namnet syftar på "Diver 1", vilket avser den dykare i en tregrupp som kontrollerar dyket. En mycket trevlig klocka i PVD'at stål som endast mäter 40mm men är mycket rejäl och lättavläst. Tyvärr slutsåld nu men den finns en liknande för strax över 2k som har gula visare. Den är dessutom godkänd för 300m jämfört med 200m för min. Se länk nedan för mera info:

http://scurfawatches.com/

Black Sabbath - Black Sabbath (1970): Sommaren 1970 var jag på språkresa till Torquay på engelska sydkusten. Populär sommarort så det fanns möjlighet att se och lyssna på en mängd olika band, vilket vi givetvis gjorde. En kväll hade vi köpt biljetter till en konsert med Juicy Lucy, som hade ett par hits på listorna just då. Förband var de totalt okända Earth, som visade sig vara riktigt bra, vilket även Juicy Lucy var. Lite senare på hösten stod jag som vanligt och bläddrade bland nysläppta skivor i min skivaffär, såg ett omslag som såg häftigt ut och bad att få lyssna på skivan. Kände direkt igen varje låt från konserten med Earth, fast nu hette dom Black Sabbath. Köpte givetvis skivan och resten är återigen historia ... :)

Scurfa 2017-01-10.jpg

Idag är inte min dag. Först fungerar inte pluppen till ytterdörren på kontoret. Sen ska jag dra igång datorn och skärmen är svart.. väldigt svart.. förutom när den flimrar till. Och nu kollade jag i mailen i min mobil och min chefs chef vill ha akut möte kl 14.00, den tid jag tänkt checka ut från jobbet.
14840314637101426096446.jpg

Jag, Zodiac och lyckosälen drar snart!

Tillbaka
Topp