• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Patrik.L

Omega
IMG_1655.JPG

Ligger på förlossningen och väntar på att min dotter ska kika ut
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Tog nu av mig den så ingenting. Satt och läste om hur potentiellt energirika och kortvågiga strålningar kan orsaka så att färger blir "matta" och just denna typ av strålning finns det extra mycket av i en LED skärm, speciellt om färgen som visas på skärmen är av ljus karaktär (säljaren nämnde ej något om varken strålningen eller färgen). Just detta forum har ju även en väldigt ljus layout, finns det även en mörk layout version? Vet att det går att pendla emellan på vissa forum, men i alla fall detta i kombination att jag har en "champagne dial" på klockan och vilken typ av "look" detta hade resulterat i om finishen plötsligt hade blivit "matt" vill jag inte ens tänka på. Uppgraderade ifrån en LCD till LED i lördags genom ett köp på Netonnet då jag har läst om att bilden inte bara blir bättre utan LED även drar mindre ström så billigare, men strålningsaspekten visste jag inte om. Någon som har koll på nivåerna av det i relation till min gamla LCD? Jag har ju god tid att lämna tillbaka skärmen annars inom öppet köp perioden. Betalar såklart hellre lite mer i elkostnader för att slippa riskera en matt champagne dial.


3gZRYVb.jpg
Finns ju strålning vart man än är?
 

sweedee

Cartier
IMG_1655.JPG

Ligger på förlossningen och väntar på att min dotter ska kika ut
Det finns potential i att om du på något vis ser till att din klocka är det första som din dotter ser så kan du under minst 18 år framför dra upp detta i alla möjliga situationer när hon är närvarande och få både folk och dig själv att skratta genom att förklara lite skämtsamt att tekniskt sett visste din dotter vad en klocka var innan hon visste om att människor fanns.

Skämt och sido! Lycka till!
 
Topp