• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

IMG_0394.JPG
Botar söndagsångest med en ett stabilt glas Grey Goose
kung

Den klockan är kandidat till världens snyggaste matta tavla. Nice!
Haha. Ja men faktiskt. (Och tack!) Det är liksom skitsvårt att förklara. Tror @yonsson varit inne på det lite också... Man måste se den i verkligheten (läs solljus utanför butiksbelysning) för att fatta. Den liksom lever sitt eget liv trots att den på pappret bara är matt svart. Sen har den ju rätt läckra detaljer som lume i dykringen osv (bild ytterst ogenerat lånad från nätet):

IMG_8347.PNG

Haha. Ja men faktiskt. (Och tack!) Det är liksom skitsvårt att förklara. Tror @yonsson varit inne på det lite också... Man måste se den i verkligheten (läs solljus utanför butiksbelysning) för att fatta. Den liksom lever sitt eget liv trots att den på pappret bara är matt svart. Sen har den ju rätt läckra detaljer som lume i dykringen osv (bild ytterst ogenerat lånad från nätet):

IMG_8347.PNG
DSC_1320.JPG

Älskar den tavlan!

Dags att utforska lite Whisky igen ... :happyhappy:
Rolex E 2017-02-04 (Whisky).jpg

Bara så att ni vet, Aquatimern tickar på fortfarande ... ;)
IWC A 2017-02-04 (Whisky).jpg

... men nu har den stannat. Tog av mig den vid ca 16:30 i fredags, vilket borde innebära en gångreserv på ca 53+ timmar. Inte illa med tanke på att specen säger 44. Min Spitfire med samma urverk stannade efter 54 timmar så det verkar väl rimligt.

Vänta, det blir bättre ändå. När jag fick hem den förra onsdagen gick den 2 sekunder efter det atomur jag brukar ställa mina klockor mot. När jag sen kollade upp den i fredags, efter en vecka på arm, gick den fortfarande 2 sekunder efter. Mer ETA åt folket som @yonsson brukar säga ... ;)

IWC A 2017-02-05.jpg

Tillbaka
Topp