• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Dax för middag!
160A5622-F90B-4B62-94C7-438BF1BABAC0.jpeg

Nu får jag snart nog av det här yrket!!!! Blev sparkad i ryggen av en ko jämte den jag mjölka, bitflugor igen. Denna gången tog det väldigt illa.
Just nu gör de för jävligt ont och har svårigheter att röra högra benet. Börjar svullna mer o mer. Njurarna sitter ju där inunder så känns inte helt kul.
Så less på allt just nu. Kan bli vårdcentralen imorgon
05DBFD81-20D7-4EB9-AED6-4A51EFAF6C8B.jpeg
image.jpg
Fy fan!
Måtte du inte ha skadat något i ryggen eller i brösthålan, många saker som kan paja där!
Lova att uppsöka sjukvård under morgondagen!
Var det samma ko som förra gången?
Förstår ändå inte att hon kopplar ihop dig med ev bitflugor?!
Kan du göra på ngt annat sätt för att undvika farorna?
Antar att slakt inte ingår i ev problemlösning!

Fy fan!
Måtte du inte ha skadat något i ryggen eller i brösthålan, många saker som kan paja där!
Lova att uppsöka sjukvård under morgondagen!
Var det samma ko som förra gången?
Förstår ändå inte att hon kopplar ihop dig med ev bitflugor?!
Kan du göra på ngt annat sätt för att undvika farorna?
Antar att slakt inte ingår i ev problemlösning!
Ja jag ska ringa när telefontieen öppnar. Det gick till så att jag skulle hänga på mjölkmaskinen på en kossa. Sitter ner i hukställning sen kommer en vevspark från den brevid. På kvällarna är de gott om bitflugor och många kor sparkar alltid eller vevar med fötterna när dom blir bitna. Oturligt nog satt kag där när de hände och hennes klöv träffade rätt i ländryggen. Såg den komma men hann ej undan. De man skulle kunna göra är att endast mjölkas stående men man får så mycke sämre räckvidd då:( Hoppas de bara är muskulärt och det läker fint.
Nä som sagt slakt är ingen lösning då alla kor gör såhär, handlar om att försöka stå och va beredd på sånt där och parera men inte slltid lätt. Har blivit sparkad många ggr och oftast går de ju bra. Iaf mjölkat sen jag typ var 13 år är 33 nu

Tillbaka
Topp