• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Riley

Panerai
Lite lager i solen
DSC_0126.JPG
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Opinelkniven var Fransos,en jag syftade på ! En knivmodell som såg dagens ljus 1890 samt blev lite modernare 1955 då man införde "säkerhetsringen på knivarna.//;)
När införde man då säkerhetsring-funktionen för infält blad då? Mina gamla från kring milleniumskiftet har nämligen inte detta.
 

Lesa

Patek
2-Faktor
När införde man då säkerhetsring-funktionen för infält blad då? Mina gamla från kring milleniumskiftet har nämligen inte detta.
Bra fråga och har inte tänkt på det. Kollade mina Opinelknivar som låg långt nere i källaren ! ( och de är äldre än milleniumskiftet dock inte från 1955) De har ej heller någon spärr för infällt blad utan endast utfällt blad. Summan av kardemumman är att den som berättade för mig om dessa knivar en gång i tiden och pratade varmt om låsringen var nog inte riktigt tydlig med att kniven går endast att spärra med utfällt blad ! Min erfarenhet av knivarna är att om skaftet utsätts för fukt ,så kan skaftet svälla och det är ett H...te att fälla ut knivbladet.//
 
Senast ändrad:
Topp