• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Äntligen förmiddagskaffe!

20190906_093734.jpg

Vet inte om detta är "off topic", men jag noterade att bezeln på denna Timex Dynabeat från 70-talet är otroligt lik den på Glycine Airman Double Twelve. För övrigt är sista meningen i texten nedan sanslöst rolig.
"Timex Dynabeat. Not quartz, but electric. The M254 caliber is a 28.8k vph movement developed originally by Laco, who sold the patent to Timex. This is a 1975 model, movement made in West Germany, case made in France. I think 1975 was the last year they made these b/c quartz was cheaper with better battery life. In good condition you can find a Dynabeat for $50-$75.
The movement makes a wonderfully weird noise, like a cricket having a heart attack".
tQkz0Nt.jpg

:)
Välkommen tillbaka. Blev det en ny lur?
Blev en beagnad lur faktiskt! Gillar inte när telefonrtna blir stora som en mindre surfplatta...
Frugan har en SE, hon behövde en nyare lur för att slippa ha en extra avläsare till blodsockersensorn på armen.
Jag har skaffat en 7S till henne och tar över hennes SE, som dessutom har ett BLRN-liknande VOSSEN-skal i blåeloxerat aluminium och svart Delrin.
Baksidan är tillverkad av 3M:s kolfibertejp. :)
Helt i min smak!

Tillbaka
Topp