• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

20210314_134642.jpg
Påväg för att äta lunch :)

Rotar bland gamla bilder. Hittade en bunt från när hela utvecklingsavdelningen på mitt jobb (ca 300 pers) åkte till Edinburgh ett par dagar i början på september 1999. Samtliga killar fick klä upp sig i kilt en kväll. My name is McLaketwig ... ;)
Laketwig 1999-09-02 (kilt).jpg

Hade Guinness rekordbok varit där hade vi lätt slagit rekord i mest lankeser klädda i kilt på samma ställe. :woot:
Lankeser i kilt 1999-09- 02.jpg

Det enda jag har kvar som minne, förutom bilderna, är vinsten från Highland Games, dvs en hagelpatronslik Whiskyflaska. Krossa glaset endast i nödfall ... :)
IWC M 2021-03-14 (Whiskypatron).jpg

Senast ändrad:
Cool. Måste finnas en historia bakom denna? Tack för att du tog kort.
Tack. Historien för mig är att jag tyckte denna typ av länkar var just coola och beställde därför denna från Filippinerna. Historien annars är att en del amerikanska soldater använde denna typ av länkar i Vietnamkriget. Kallas för olongapo band/bracelet. Finns någon tråd om det här på KS vet jag.

Tillbaka
Topp