Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser fantastsikt ut!!Gjorde det faktisk när jag kunde inte välja i somras!
Grillad Zabouton på pizza
![]()
![]()
Dags för sommardäck
Nä, en polares jobb. Kompressor och truck så slipper man göra det värsta för hand, och sparar pengar till fler klockorEn till "truck till ya drop" ?
Nä, en polares jobb. Kompressor och truck så slipper man göra det värsta för hand, och sparar pengar till fler klockor![]()
KS Vanac gjordes mellan 72 - 74, och det finns en del ute (speciellt på Yahoo Japan) men det är rätt svårt att hitta i bra skick, nytt fasettglas och med originalarmband. Vissa modeller är vanligare än andra.Förresten den Seikon. Är det dom som bara fanns i typ några år på 70 talet? Svåra att hitta.
deras urtavlor va för "dyra" att fortsätta producera etc... rätta mig om jag har fel ( sa INTE en kvinna)
KS Vanac gjordes mellan 72 - 74, och det finns en del ute (speciellt på Yahoo Japan) men det är rätt svårt att hitta i bra skick, nytt fasettglas och med originalarmband. Vissa modeller är vanligare än andra.
Det var Quartz Crisis och Grand Seiko som tog död på King Seiko, Vanac inkluderat. Sen så var det ju väldigt påkostade klockor.
Jag har en del länkar som jag kan skicka i PM om du är intresserad av att läsa mer om King Seiko![]()
Från tidigare idag, satt i bilen, lyssnade på musik och väntade på frugan. Varför blir det alltid 5 minuter när både barn och en själv är klara, innan frun kommer?
![]()
Mamma har sytt fodralen, jag har bett om ett till. Efterfrågan på hemsytt har minskat sen sjuttiotalet så hon blir lika glad för att få sy som jag blir för mina klockorJag och mina klockor umgås lite. Byter plats för omväxling och inspiration.