• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Promenerar lite
IMG_2738.jpeg
 

Hunter

Cartier
Gjort en kortare odyssé med Seiko och länkar från Strapcode (SC).
”KSSS släpper inte en katt in bland hermelinerna”, men då KS med endast ett ”S” är ett mindre
högfärdigt forum dristar jag mig till att inkludera min billigare Orient Mako i bildsviten 😁
Från vänster till höger.
  • Captain Williard SLA051 på Seiko originallänk som jämförelse
  • MM300 SLA021 på SC Angus-J Louis JUB
  • Tuna S23633J1 på SC Endmill
  • Samurai SBDY019 på SC Hexad
  • Orient Kamasu på SC Goma BOR
    2024-04-12 foto 1.jpg
    2024-04-12 foto 2.jpg
 

Lesa

Patek
2-Faktor
95FB9C87-A2C3-4A74-A8AB-EED2F50594D8.jpeg

Yes, dax att sätt sig till bords. Frun bjuder på på en klassiker denna Lördagskväll. Oxfilé, "pötäter" lite grönt å hemlagad bearnaise sås och ett glas "tuppen" vin Jag tackar självklart inte nej till denna combo.Ha ´re bäst och trevlig Lördagskväll.// 🧐
 
Senast ändrad:

Vostok1

Cartier
Fick sån feeling. Ni vet när John Norum slutade i Europe och släppte sitt soloalbum -87 med Göran Edman på sång på 4 låtar....jävlar vad bra. Halva Talisman va med då (Marcel Jacobs på bas R.I.P. ) Och nu "hittade" jag Ep'n på Love is ment to last foreveri skivbacken....Man blir så glad i hårdrockshjärtat att man vill dela med sig.
Och kvällsklockan är på. Hård lördag KS.

Jag ville oxå ha ett 5radigt pyramidnit-gitarrband, men fick nöja mig med ett 4radigt kornnit-band istället.

DSC013561.JPG
 

Delgada

Patek
Fick sån feeling. Ni vet när John Norum slutade i Europe och släppte sitt soloalbum -87 med Göran Edman på sång på 4 låtar....jävlar vad bra. Halva Talisman va med då (Marcel Jacobs på bas R.I.P. ) Och nu "hittade" jag Ep'n på Love is ment to last foreveri skivbacken....Man blir så glad i hårdrockshjärtat att man vill dela med sig.
Och kvällsklockan är på. Hård lördag KS.

Jag ville oxå ha ett 5radigt pyramidnit-gitarrband, men fick nöja mig med ett 4radigt kornnit-band istället.

DSC013561.JPG
Hårdrockandet är inte min tekopp, själv fyller jag hellre öronen med ska och punk, men en bullhead på bund och en blåburk gör mig varm ända in i hjärtat. Skål broder!
20240413_202959.jpg
 
Topp