• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

IMG_1437.jpeg

Ställt morgondagens klocka .Vintage blir det. Ha’re bäst//🧐

Senast ändrad:
Men åhh...
Jag har fått 6mm på 7veckor, dessutom 6hektar ny platad tall....
Men åhh! Inte bra alls!
Jag ägnade min semester för 3 år sedan att "flaskmata" en stor del av 6300 st blandad gran och tallplant som sattes under riktig torka utan att meddela oss(fick reda på av en granne) dessutom sattes en hel del i mosstorvor som hade noll möjlighet att förse något vatten till plantor....det blev en del omplantering av dylika. Sen fick vi 300 plant för att själva fylla i de luckor som blev. Det var den semestern....men resultatet blev hyfsat i alla fall.
Hoppas att det går bra för dina plantor!
Dagens 30mm som nyss hälldes ut.
20250729_191705.jpg

Ja lite hopplöst men det ät iallafall täckrot på 55mm så lite håller dom förhoppningsvis.
Varit runt med 1kubiks tank ett par varv men det är ju 13000st så att jag lyckas vattna alla är uteslutet, men i dom på värsta torr fläckarna har iallafall fått lite var.

Men åhh! Inte bra alls!
Jag ägnade min semester för 3 år sedan att "flaskmata" en stor del av 6300 st blandad gran och tallplant som sattes under riktig torka utan att meddela oss(fick reda på av en granne) dessutom sattes en hel del i mosstorvor som hade noll möjlighet att förse något vatten till plantor....det blev en del omplantering av dylika. Sen fick vi 300 plant för att själva fylla i de luckor som blev. Det var den semestern....men resultatet blev hyfsat i alla fall.
Hoppas att det går bra för dina plantor!
Dagens 30mm som nyss hälldes ut.
20250729_191705.jpg

Ja lite hopplöst men det ät iallafall täckrot på 55mm så lite håller dom förhoppningsvis.
Varit runt med 1kubiks tank ett par varv men det är ju 13000st så att jag lyckas vattna alla är uteslutet, men i dom på värsta torr fläckarna har iallafall fått lite var.
Ja då har de nog en hyfsad chans.
Mm det är såklart alldeles för mycket och svårt att komma åt överallt.
Annars kan jag rekommendera PET-flaskemetoden för svår terräng😉

Sambon kom precis hem och berättade den glädjande nyheten; vi har köpt en gård. 😁
Vilket fick mig att börja reflektera. Min "första" kvalitetsklocka, Seamastern fick jag ärva under inflyttningsdagen när vi köpte lägenhet. 1601an köpte jag förra våren i samband med vårt första husköp och nu såhär dryga året senare så firade jag in köpet av vår drömgård med Seiko'n. Klockor talar verkligen om tiden!

Ursäkta bildkvalitén, pengen räckte inte till ny telefon detta år heller!

Bilagor

• 1515.jpg
    1515.jpg
    328.9 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp