Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förjävligt rent utsagt. Importerade mejeriprodukter känns så tråkigt. Men risken är väl att vi går mer mot ännu mer storskaliga gårdar som kan få ekonomi i det trots lägre betalt och att ni mindre gårdar får svårt med lönsamheten. Mycket tråkig utveckling.Nytt år och blev ännu deppigare, sorry för dålig energi spridning
Men Arla sänkte mjölkpriset ytterligare 48 öre denna månad. NU 4,55 kr per liter
Detta gör i praktiken 10 000 kr mindre denna månaden. Priset rasar varje månad och kommer ha svårt att försörja familjen samt dra runt gården.
Kanske dags att sluta upp med klockintresset helt eller lägga ner gården...?![]()
![]()
Jag mailade Arla och frågade hur de tänker samt att om jag ska fortsätta köpa Arla-mjölk vill jag att bönderna ska få skälig ersättning.Förjävligt rent utsagt. Importerade mejeriprodukter känns så tråkigt. Men risken är väl att vi går mer mot ännu mer storskaliga gårdar som kan få ekonomi i det trots lägre betalt och att ni mindre gårdar får svårt med lönsamheten. Mycket tråkig utveckling.
Finns det något man som konsument kan göra? Utöver att köpa svenska grejer dvs. Jag dricker även mjölk till maten till min sambos stora besvikelse så jag försöker bidra….
När jag köper mejeri varor vill jag att bönderna ska ha bra ersättning för allt hårt slit ni görNytt år och blev ännu deppigare, sorry för dålig energi spridning
Men Arla sänkte mjölkpriset ytterligare 48 öre denna månad. NU 4,55 kr per liter
Detta gör i praktiken 10 000 kr mindre denna månaden. Priset rasar varje månad och kommer ha svårt att försörja familjen samt dra runt gården.
Kanske dags att sluta upp med klockintresset helt eller lägga ner gården...?![]()
![]()
Även Betsy behöver c-vitamin.Ger Betsy lite clementin![]()
![]()
![]()
Stort tack för stöttning! Ja och handeln sänker ju inte matpriserna heller direkt.När jag köper mejeri varor vill jag att bönderna ska ha bra ersättning för allt hårt slit ni gör
Utan er är vi rökta ganska fort!
Arla skärp er !!!
Nu sänker dom skatten på mat i april ge mig fan på att det höjer priserna för att ta ut mera vinst per varaStort tack för stöttning! Ja och handeln sänker ju inte matpriserna heller direkt.
Snyggt stilleben.Klocka med nyårstingeltangel.
![]()
Ibland undrar jag om Arla egentligen ens vill ha några svenska mjölkbönder kvar. Mycket enklare för dem att importera ifrån andra länder, är väl deras resonemang, det är ju ändå den globala marknaden som styr priset. Att sverige måste ha en inhemsk matproduktion känns underordnat.Nytt år och blev ännu deppigare, sorry för dålig energi spridning
![]()