• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör man i Lund?

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hittade ingen Lund-tråd. Befinner mig här på jobb och står inte ut med att äta på hotellet varje dag. Var hittar jag bästa burgaren? Var kan jag dricka en anständig IPA? Borde ju finnas hundratals ställen! PLEASE hjälp mig innan jag går under! :D
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Du...

...äter stadens bästa hamburgare på restaurang stortorget. Enligt mig en av Sveriges bästa och mest prisvärda burgare (stora ord, jag vet, men den är magisk).
...dricker stans roligaste 1-meter öl på Rauhrackel.
...tar bussen från stationen ut till Bjärred och badar bastu på "långa bryggan" och låter kroppen svalkas i 5-gradigt vatten.
...njuter av solen med en god kopp kaffe längst domkyrkans husvägg (var beredd på att trängas med hundratals icke studiemotiverade studenter).
...tar stadens mysigaste kärringfika med kaffe och mazarin på St Jakobs stenungsbageri.
...äter stadens mest ståndsmässiga brunch eller frukost på Grand hotell.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Herregud. Hamburgare säger du. Ska till Stortorget imorgon! Satte mig precis på hotellrestaurangen. Blev galet sugen på en burgare.

Edit: stort tack!
 

Maxim

Cartier
Inkognito på lilla fiskargatan har också god burgare, minst lika bra som stortorgets, dock bara på lunchen.
Bra och billig öl hittar du på Ariman, vill du ha finare lokaler går du till Bishops arms, eller den på hörnet 100m från bishops arms.
Dra till mat och destillat och käka en råbiff, det är godis.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Lundafalafel, hål i väggen bredvid H&M vid Stortorget.
Stockholmsfalafel är inte i jämförelse med denna falafel!
Är det stängt så finns Salahan på andra sidan byggnaden (Botulfsplatsen) där kan du käka stadens flåtigaste mat som passar utmärkt när man är full. Full blir man givetvis på botulfspuben, billigt och sjaskigt som sig bör :D

Skämt å sido så kan jag rekommendera greken som ligger på en sidogata till gågatan lilla fiskaregatan, god mat som jag ätit alldeles för ofta!
 

Anden

Cartier
2-Faktor
@Fabian Jag har bott i Lund i 3 månader utan att göra någon av sakerna på din lista, tack för tipsen! ;)
Jag har bott i Lund i dryga fyra år och bara gjort de två punkterna i mitten... Olika prioriteringar tydligen. Nåja, har ju lite tid kvar att åtgärda saken!

Om du även äter lunch ute kan jag rekommendera att testa det arabiska stället på Bankgatan, ligger precis vid en cykelhandlare. Buffé för små pengar och rätt gott käk. Sen ska man inte underskatta Ocean Basket på Östra Mårtensgatan, bortanför Mårtenstorget. Deras fish and chips är riktigt bra och kostar 69 spänn på lunchen (tror inte det är mycket dyrare till middag). Trevlig personal också.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
På tal om billiga bufféer så ligger det en kinabuffé vid Lundagård där de har riktigt bra grytor allt som oftast. Stället var inte så bra innan så alla som avfärdar det utan att ha ätit där på några år borde testa igen!
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Du...

...äter stadens bästa hamburgare på restaurang stortorget. Enligt mig en av Sveriges bästa och mest prisvärda burgare (stora ord, jag vet, men den är magisk).
+1 på den. Jag har ätit många burgare i mitt liv men 2 ställen glömmer jag inte, Five Napkin Burger i NYC och Stortorget i Lund.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Snart blir det cheeseburgare @Fabian

image.jpeg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Vad man gör i Lund beror ju lite på hur länge du är där.
Finns en del bra fotboll att kolla på om man vill det, finns även lite kampsportsgalor och bra basket.

För de som gillar att jaga klockor så på lördagar så knallar man ner på esplanaden i hopp om ett fynd. Arenaloppis, bakluckeloppis osv kan du googla tider/datum.

Mat och öl kan jag bara hålla med ovanstående.
 

Depp-Erik

Cartier
Om man vill ta en cocktail så gör man med fördel detta på Mat och Destillat, var där igår för första gången och måste säga att det var mycket goda och originella drinkar!
 
Topp