• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad händer vid inbrott i bankfack?

Trodde det var ok att ha pengar i facket :/

Du KAN har pengar i facket då dom inte vet vad du har i boxen.
Men dom ersätter inte om du nu skulle ha detta. OM det skulle hända något.
NU så har ju bankerna fasat ut detta att dom tar bara vissa kunder som kan ha värdesaken smycken/värdepapper/ mm.
Kommer inte gå in på vilka banker detta är eller vart dessa är lokaliserade. ;)

//Simon

Du KAN har pengar i facket då dom inte vet vad du har i boxen.
Men dom ersätter inte om du nu skulle ha detta. OM det skulle hända något.
NU så har ju bankerna fasat ut detta att dom tar bara vissa kunder som kan ha värdesaken smycken/värdepapper/ mm.
Kommer inte gå in på vilka banker detta är eller vart dessa är lokaliserade. ;)

//Simon
Du KAN ju också ha vapen, knark eller egentligen vad du vill i facket. Det är dock inte tillåtet.

Föremål som inte får förvaras i facket
Fackinnehavaren får inte förvara sprängmedel, vapen eller annan egendom i facket, som kan medföra skada på person, banklokalen eller egendom.
Fackinnehavaren får inte heller förvara egendom i förvaret som åtkommits genom brottslig gärning eller vars innehav utgör brott. Det är inte tillåtet att förvara kontanter i facket. Fackinnehavare hänvisas istället till bankens tjänster för inlåning.
Fackinnehavaren är ansvarig för skada som innehållet i facket förorsakar.

Du KAN ju också ha vapen, knark eller egentligen vad du vill i facket. Det är dock inte tillåtet.

Det är mycket möjligt att det du skriver om KAN finnas i facken men.
Om någon nu har 5 KG knark och olagliga vapen i facket så bryr sig inte dessa personer skulle jag tro om att ''banken inte tillåter detta'' ;)

//Simon

Det är mycket möjligt att det du skriver om KAN finnas i facken men.
Om någon nu har 5 KG knark och olagliga vapen i facket så bryr sig inte dessa personer skulle jag tro om att ''banken inte tillåter detta'' ;)

//Simon
Och detsamma med kontanter? :)

Jag tror säkert att det finns mycket spännande nere i bankernas fack. Både tillåtna och icke tillåtna objekt.

Och detsamma med kontanter? :)

Jag tror säkert att det finns mycket spännande nere i bankernas fack. Både tillåtna och icke tillåtna objekt.

Det kan det nog finnas men inget jag är intresserad då det inte angår mej.
Kontanter så tror jag du bara ev missa din rätt att förvalta ditt fack. Om man har otur ;)

Jag har vart med om att folk lämnat den plast box kvar på bordet då dom har tagit ut smycken sedan lämnat denna där fanns det en fin bunt med sedlar/smycken.
jag lämnade denna till bankpersonalen då jag gick ut.
Fick ett tack kort och en liten pressent av box ägaren via banken. :D

//Simon

• Like
Reactions: Per
050B3E47-44B3-482A-839F-FBCAECF33160.jpeg

Bisarrt att banken inte täcker upp förlusten vid inbrott i bankfacket så länge det inte handlar om oaktsamhet från bankens sida.
Hur är det med privata klockförsäkringar om det är så att man förvarar på banken?

Det kan det nog finnas men inget jag är intresserad då det inte angår mej.
Kontanter så tror jag du bara ev missa din rätt att förvalta ditt fack. Om man har otur ;)

Jag har vart med om att folk lämnat den plast box kvar på bordet då dom har tagit ut smycken sedan lämnat denna där fanns det en fin bunt med sedlar/smycken.
jag lämnade denna till bankpersonalen då jag gick ut.
Fick ett tack kort och en liten pressent av box ägaren via banken. :D

//Simon

Hade du inte gjort så hade du åtalats för stöld, finns inte en vinkel av bankvalven som inte täcks av kameror. Men alltid kul när ärlighet uppskattats med guester av den karaktären.

Bisarrt att banken inte täcker upp förlusten vid inbrott i bankfacket så länge det inte handlar om oaktsamhet från bankens sida.
Hur är det med privata klockförsäkringar om det är så att man förvarar på banken?
Absolut men samtidigt så får man förstå att det snabbt blir omöjligt annars. Det ligger också i bankens intresse att det är säkert så man får anta att de vidtagit alla möjliga åtgärder för att faktiskt skydda kundernas fack.

Egna försäkringar gäller givetvis.

Hade du inte gjort så hade du åtalats för stöld, finns inte en vinkel av bankvalven som inte täcks av kameror. Men alltid kul när ärlighet uppskattats med guester av den karaktären.

Kan tala om att i det inte finns kameror i vissa bank valv där det är endast är boxar men alla boxar är larmade innan man ens kan öppna dom.
innan vissa rutiner då man ska tillträde till boxen/den delen av valvet och den egna boxen.
men i banken finns det kameror plus något till på många ställen jag kommer inte tala om vart dessa sitter eller vad mer dom har monterat.

Nu för tiden är det handhavande fel folk/personalen gör då man sitter i båset med lådan och glömmer lägga in lådan och bara låser luckan till boxen och går ut (eller tappar något på golvet) Sedan kommer det in nya kunder under en viss tid.

Om jag skulle åtalats för stöld så finns det några moment innan detta som ska bearbetas igenom ;)
Men som sagt det var inte mina saker där av så tar man inte dessa. :)

Hur nästa kund/kunder hade agerat kan jag inte svara på.

//Simon

Tillbaka
Topp