• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har hänt med våra Star Wars typ namn??

Det verkar vara typ, grundämnen eller snarare metaller som gäller ( brons finns med). Men utan att bli för akademisk, så är jag hemma på mammas gata. Metaller ger flera nivåer och jag skulle gärna blivit en kobolt 57 (Co57). Kobolt 57 tror sig veta en helt vanlig kobolt, fast i själva verket så är det ett järn, järn 57 (Fe57). För alla som vill veta kan ju googla Mössbauer och kobolt. Jag hade också kunnat tänka mig vara ett kvicksilver, då bara är kvicksilver och brom är flytande grundämnen, eller så passar kiseldioxid bra, eftersom jag jobbar mest med det. Dock förstår jag att en metalloxid inte passar då det liknar sand och sten för mycket.
Är du metallurg eller möjligtvis alkemist! ;)

Det är kul när det händer saker. Och den omedelbara förvirringen med diverse trådstarter och uträkningar är enligt mig ganska underhållande. Sen är det jul. Och på julen ska man ge bort saker. Som nya namn på Klocksnack.

Bortsett från namnen...visst har väl KS-loggan och Klocksnack varit julpyntat tidigare år?

Tillbaka
Topp