• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ni för löparklockor?

joey

Cartier
Har använt Suunto, Rolex Oysterquartz, Swatch och Panerai som köparklocka fram tills i april. Sen har jag bara använt min Apple Watch under löprundorna.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
image.jpg
Tveklöst den bästa 920XT Garmin
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag ställer in klockan så att jag vet att jag har rätt puls zon när jag tränar och så att man vet att farten är jämn och lämplig för den puls zonen. Resten kollar man hemma så som kadens, rörelsemängd, höjdmeter och lite annat
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Dock har jag upptäckt att det är bra att tappa koncentrationen på att jag springer. Om man flyger iväg i tankarna eller koncentrerar sig på att pilla med något ett tag så glömmer man typ hur jobbigt det är.
Mycket sitter i huvudet tydligen. Var trött som fan en gång och började pilla med musik/hörlurar samtidigt som jag sprang samma fart. När jag hade pillat klart och skulle liksom koncentrera mig på att springa igen så kände jag mig typ utvilad och hade mer krafter.
 
Topp