• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad heter din robotgräsklippare?

mackman

Cartier
Godförmiddag alla!

Som rybriken lyder, vad heter din robotgräsklippare, nämn gärna något kort om den också! :)
Ber om ursäkt om det redan finns en sån här tråd redan, kunde inte hitta någon i varje fall!
Hoppas att det finns lite folk med r. gräsklippare!:rolleyes:

På tomten rullar vår kära Husqarna automover 315 vid namn Robert! Han jobbar 9-17 på vardagar och har ledigt på helgerna. Men såklart så ställer han upp att köra på helgen ifall det behövs! Han är sisådär 4månader gammal, bilden är från när han va precis ny.
Han fungerar lite grann som ett husdjur, man hittar honom där man minst anar det!:cigar:

Ha en fortsatt trevlig dag gott folk!
IMG_3341.JPG
 

Edin

Panerai
Har ingen själv men polarns föräldrar har en på deras landställe som de döpt till Hjärtrud. Polaren och jag har förgäves försökt ordna namnbyte genom dekaler och diverse övertalningskampanjer men det bottnar tyvärr i att vi blir kallade för diverse glådpord, rasister, och allmänt dumma. Vadan detta kan undras men vi är eniga polaren och jag, gräsklipparen ska heta Pablo som den trädgårdsskötare han är och dessutom jobbar till mini lön likt diverse mexikanare i LA...
 

vonhall

Rolex
Har en gammal Husvarna Automover på landet! Gjorde en rejäl service på den för drygt 3000 kr för några månader sedan. Trots att servicen givetvis gjorde hos en AD så är den lite stingslig och är inte helt pålitlig.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Underbar tråd...

Barnen har döpt vår Husqvarna till Brum-Brum.

Osvsett namn så är det en bra uppfinning det där. Har funkat relativt smärtfritt hela säsongen. Fick den installerad i våras.
 

Icaras

Rolex
Godförmiddag alla!

Som rybriken lyder, vad heter din robotgräsklippare, nämn gärna något kort om den också! :)
Ber om ursäkt om det redan finns en sån här tråd redan, kunde inte hitta någon i varje fall!
Hoppas att det finns lite folk med r. gräsklippare!:rolleyes:

På tomten rullar vår kära Husqarna automover 315 vid namn Robert! Han jobbar 9-17 på vardagar och har ledigt på helgerna. Men såklart så ställer han upp att köra på helgen ifall det behövs! Han är sisådär 4månader gammal, bilden är från när han va precis ny.
Han fungerar lite grann som ett husdjur, man hittar honom där man minst anar det!:cigar:

Ha en fortsatt trevlig dag gott folk!
IMG_3341.JPG
Standardfrågan! Vad väger Robert?
 

mackman

Cartier
Har ingen, men mina föräldrar kallar sin för "Bosse." Jag fattar inte det roliga med att döpa dem.
tror det har o göra med att dom nästan blir som en "familjemdlem", typ "vart har Bosse tagit vägen nudå" eller "Nu har Bosse kört fast igen", man vill ha något att kalla den istället för typ "gräsklipparn".
 

Babinus

Cartier
Själv har jag ingen, men min fru har en. Den kallas Babbi.

Kuriosa om den? Inget särskilt, mer än att tidsstyrningen sköts antingen med Certina, Casio eller Omega. För att vara en robot är den oerhört ojämn i energi och motivation.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bumpar denna och frågar er vilken klippare ni kan rekommendera till en gräsmatta på 300 kvadrat?
 

wesly

Omega
Alltid Husqvarna igentligen då de är ett säkert kort.
Själv snålade jag och köpte gardena i50 och är efter 2 månader än så länge mycket nöjd.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Köpte en Robomow RX20u. Helt ok på mina 70 kvm gräsmatta men han verkar inte onödigt intelligent när han hamnar i trångmål. Han kan t.ex. tillbringa 20 min under studsmattan utan att hitta ut. Jag ville döpa honom till Rutger men barnen la sitt veto så nu heter han Sixten.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Köpte en Robomow RX20u. Helt ok på mina 70 kvm gräsmatta men han verkar inte onödigt intelligent när han hamnar i trångmål. Han kan t.ex. tillbringa 20 min under studsmattan utan att hitta ut. Jag ville döpa honom till Rutger men barnen la sitt veto så nu heter han Sixten.
Det är karma för att du ställt upp en studsmatta på dina 70 m2. Studsmattan måste äta upp en ansenlig andel av tomten?
 

Kugghjul

Panerai
Ha, idag när jag skulle åka och handla vad gick då över 50-vägen? Jo en igelkott. Den verkade inte bry sig direkt om min bil. Så jag tutade för att lära igelkotten att vara rädd för bilar. Då rykte skakade den till, och sprang sedan över resten av vägen med en himla fart! OBS jag tutade inte för att vara elak, jag ville lära igelkotten att se upp för brummande saker med två lampor.
 
Topp