• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad heter tavlan?

nöt

Vacheron
2-Faktor
Precis köpt en Dj 1603 från forumet. Sitter och funderar på vad tavlan kallas. Har hittat några som liknar den på HQmilton och tagit namnen som dom använder.
Svårt att få till ett kort på min med en iphone. Tror ni att det är en "Blue textured"?
En blue textured:
blue textured1.jpg

En till blue textured:
blue textured2.jpg

Blue linen:
blue linen1l.jpg

Min:
IMG_1745.JPG
IMG_1746.JPG
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Slänger in 3 till. Om inte annat får ni se en fin tavla alla fall. Kanske ska börja jobba istället för att försöka ta kort :)
IMG_1747.JPG
IMG_1748.JPG
IMG_1749.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är inte en linen, utan en variant som är vanligare på 34 mm OP. Rätt ovanlig så den har väl typ inget namn?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Haha fu får hitta på något eget tufft namn, vad sägs om Blue Matrix dial eller shark-skin dial? Minst 50% premium mot en vanlig dj. :)
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Har också läst Blue linnen men som @Aurum säger så är det inte linne. Linne brukar ha en textur som är både vertikal och horisontel.

Tycker din ser lite ut som en blå skiffervägg :)

image.jpg
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Påminner lite om tegel och eftersom du är från Värmland så blir det teggel = blå teggel tav´la :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Blue textured pie pan, stämmer väl utmärkt. Det kanske finns något ännu nördigare namn iof. Möjligen på vrf. ;)
 
P

Philippe Stern

Guest
Precis köpt en Dj 1603 från forumet. Sitter och funderar på vad tavlan kallas. Har hittat några som liknar den på HQmilton och tagit namnen som dom använder.
Svårt att få till ett kort på min med en iphone. Tror ni att det är en "Blue textured"?
En blue textured:
blue textured1.jpg

En till blue textured:
blue textured2.jpg

Blue linen:
blue linen1l.jpg

Min:
IMG_1745.JPG
IMG_1746.JPG
Urtavla?
 
Topp