• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad kör du med för ringsignal i mobilen?!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Enda sedan Sonyericsson släppte polyfoniska ringsignaler i sin T610, så har jag kört med egna ringsignaler!

Tycker det är roligare än och köra med signalerna som kommer med telefonen!

Byter frekvent eller ja i alla fall nästan :D:cigar:!

För tillfället kör jag denna med DEVO.

F0E810E4-AC6A-469C-B565-864C7605FE05.jpeg

Senast ändrad:
Hm...en riktig väckarklocka. En klockälskare måste väl ha en sån?

Edit - hur tokigt får jag läsa startinlägget egentligen.

Senast ändrad:
Har nästan alltid telefonen på ljudlös men när den låter spelar den Alternative Ulster med Stiff Little Fingers.

Hade tidigare Klockan Slår med Sektion B men det blev lätt lite förvirrat eftersom min son och dotter hade samma.

Enda sedan Sonyericsson släppte polyfoniska ringsignaler i sin T610, så har jag kört med egna ringsignaler!

Tycker det är roligare än och köra med signalerna som kommer med telefonen!

Byter frekvent eller ja i alla fall nästan :D:cigar:!

För tillfället kör jag denna med DEVO.

F0E810E4-AC6A-469C-B565-864C7605FE05.jpeg
Fan, den var det länge sen jag hörde. Tack för påminnelsen. Nu blir det till att köra lite Devo...

"Old Phone". Alltså en vanlig "riiiiing"-singnal.
Vad annars? Gammal bakåtsträvare som jag är... :p
Samma! Man saknar ju de gamla telefonerna...:)
Hade ett tag Hemglass melodi, men det var f-n hopplöst. "Vad trevligt, Hemglassbilen är i närheten!" När jag väl insett att det var faktiskt var min telefon som ringde så hade den som ringde redan lagt på. Varje gång!:confused:

Senast ändrad:
Ingen . Har ljudet avstängt . Om nån ringer . Så ringer jag upp . Störande när det ringer och piper hela tiden . Sån är jag :)
Kom på att när jag cyklade förr i tiden hade jag titellåten till Duke of hazzard , General Lee . På högsta volym . Annars hördes den inte i bakfickan . Rätt roligt när man glömde skruva ner volymen och det ringde i affären .

Kör med klassisk telefonsignal, men när frugan ringer ljuder alarmsignalen, till hennes stora förtret!
Grannen kör klassisk telefon och ett sånt här ”headset”! :)
3DB0F4B2-2CF8-4247-BEA9-06A0C569E44C.jpeg
Har orsakat en hel del skratt!

Kör med personliga ringsignaler på min iPhone.
När morsan ringer spelas ”Mamma är lik sin mamma” med Siv Malmkvist.
Dottern = ”Super Mario theme”
Frugans profil har fått Benny Hill signatur som signal :)
Alla andra föräras med ”Rockstar”

Tror inte det har ringt en försäljare på min mobil de sista fyra åren...

Ljudlös, alltid, ibland skak, men orkar/hinner ändå inte prata i telefon. Men ringer alltid upp!

Jag reflekterade över det här för bara några dagar sen då jag insåg att jag inte ens tänkt på att byta ringsignal sen jag köpte telefonen hösten -16. Var inne på spåret att jag inte längre känner något behov av att signalera vem jag är med hjälp av en ringsignal. Sen insåg jag att jag inte brytt mig om att byta eftersom jag sen jag fick barn alltid har mobilen på ljudlöst.

Pre-småbarnsliv hade jag dock introt till "Under my thumb" med Stones i fyra år.

Är rätt tråkig som många här, kör alltid ljudlöst så har faktiskt ingen aning om hur min mobil låter om den plötsligt skulle ringa?! o_O

Tillbaka
Topp