• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad läser du just nu? Stora tråden om böcker och läsvärt >>>

IMG_7157.jpeg

Blev precis klar med Kracht Eurotrash.
Första jag läst av honom och jag blir lite sugen på att läsa debuten Faserland.
Någon som läst den?
IMG_1708.jpeg

Bibblan är bäst! Jag läser en bok nu som är ytterst sällsynt. De hade den på något lager och skickade den till mitt närmaste bibliotek. Grym service faktiskt!

BIblioteken är ytterst värdefulla om man letar efter något som är äldre och inte är kommersiellt gångbart nog för att ges ut på nytt.

Bokutgivning är ju här hemma en ganska snäv sak tyvärr.

Det är bibblan, antikvariat och kanske bokbörsen.
I Lund har jag även tillgång till Universitetsbiblioteket.

Jag och min fru handlar en del från GB.
Besöker man Foyles eller Waterstone i London så förstår man att vi lever i ett litet språkområde.

Har precis läst första delen i Stiftelsen-trilogin. Tyckte den var seg ganska länge men blev bättre mot slutet. Nu kan jag inte bestämma mig om jag ska fortsätta med del två direkt eller pausa med någon annan bok emellan.

Någon som läst hela trilogin och kan peppa mig?
IMG_1855.jpeg

Läste klassikern ”möte med rama” av Arthur C. Clarke för ett tag sen och gillade den.
Tänkte man skulle läsa uppföljningen Rama 2 av Arthur C. Clarke & Gentry Lee.
Fy föön vilken smörja!
Tagit mig igenom ca halva boken pallar inte mer. Det kan närmast efterliknas med ett big brother avsnitt som utspelar sig på en färja.
Sexism, skvaller, köttsliga lustar, politik och drama.
Inte alls vad jag väntat mig
1/5 rymdskepp 🚀 ❌❌❌❌

Jag är mycket för att läsa biografier.
Denna har jag haft stående i hyllan ett par år, och igår tog jag itu med den.

Bilagor

• 20251011_190752.jpg
    20251011_190752.jpg
    361.2 KB · Visningar: 1
Du saknar denna i samma klassikerserier.
Men du har säkert läst den.
Den innehåller all den fantasi och magi som Almqvist var förmögen till.
Får pudla här, jag var fram tills nu ovetande om dess existens, i Jaktslottets förteckning över serien så listas endast de fem jag har. Har tyvärr en modern upplaga av Drottningens Juvelsmycke med ett omslag som lämnar mycket att önska.

Tillbaka
Topp