• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad lyssnar du på just nu?

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
John Mayer visar än igen att han är bland de bästa gitarristerna av hans generation.

Just detta klipp har jag spelat på repeat ganska länge nu.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Screenshot_20210716-155538_Spotify.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag lyssnar på en gammal intervju med David Bowie. Den osar starka känslor. Att eder till DB som visar sitt civilkurage här.

 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Mayer har fått lite skit för sin låt "Why you no love me" och dess lite märkliga, nästan typ barnsliga refräng. Men fasen om låten inte är cool. Man ska inte ta denna låt så seriöst. Hela albumet är ju typ en kul 80-talsgrej. Tycker han lyckats bra. Denna och Wild Blue är mina favoriter av de nya låtarna. Annars slår ju nästan inget "I guess I just feel like". Speciellt solo:t.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Två fantastiska samplingar av Isaac Hayes "Ike's rap II". Båda är från Bristol, låtarna släpptes nästan samtidigt och det ryktades om att Tricky stal den rakt av efter att ha hört en demo på Portisheads version men jag tycker ändå att de är väldigt trevliga på sina egna sätt även om de naturligtvis delar stora likheter. ☺️


 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ibland undrar jag med artiser som tyvärr tappar för varje nytt släpp om de inte har ett gäng outgivna låtar från begynnelsen som fortfarande skulle fungera. Men det här från andra plattan är riktigt bra.

 

laketwig

Patek
2-Faktor
Klart bra sydstatsrock. Har föregångaren på CD men har inte lyckats få tag på den här än:

 
Senast ändrad:
Topp