• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad lyssnar du på just nu?

Måberg

Panerai
Blev inspirerad att lyssna på lite hellacopters igen efter kvällens "på spåret", lyssnade mycket på dem i tonåren

 
  • Like
Reactions: HSK

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag bjuder på ? and The Mysterians! Riktigt trevligt sound som inte många känner till. Lite som att lyssna på Suicide (se min post nedan), men mer melodi!:)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Suicide. De gjorde icke-gitarrbaserad musik innan någon visste att det var möjligt!:) Deras album från 1977 är väl numera att betrakta som en klassiker!
 

webdiddy

Omega
E197D70D-A29C-4EDB-B5E6-F2CA1BBE1006.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Skönt med lomhörda grannar vissa morgnar när man får feeling och känner för Spinal Tap-volym.


EDIT: För den som känner för nästan 1 1/2 timme The Blaze.

 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ikväll lyssnar jag på det som måste vara ett av världens mest underskattade band, Wilco!
Jag hade naturligtvis spelat deras låtar tidigare (främst genom deras samarbete med världens bästa folkpunksångare Billy Bragg på skivorna från Woody Guthries sångarkiv, Mermaid Avenue 1 & 2 ), men jävlar när min kompis drog med mig på konsert och jag såg dem live för första gången på Cirkus i Stockholm 2010! Jag blev helt tagen av bandets fantastiska framträdande! (Kul kuriosa: några rader bort satt (eller mestadels stod och diggade) Rolf Lassgård som verkade vara en inbiten fantast av Wilco!)
Kolla gärna från 3:30 och någon minut framåt i videon om ni verkligen vill förstå storheten med Wilco! Elleir så spelar ni nästa video med deras största "hit" (naturligtvis ingen hit i vanlig mening)
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Köpte denna skiva nyligen, har alla deras tidigare album. Missade deras senaste konsert, sålde tydligen slut på 10 minuter när dem släpptes. Ska försöka få tag på biljetter nästa gång dem spelar i London. Man måste vara snabbare helt enkelt...:rolleyes:

 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Under min gymnasietid så spenderade jag en del av mina surt förvärvade pengar på livealbumet "Weld" (dubbelalbum på vinyl!).
Just detta spåret blev av någon anledning min favorit.
Låter lika bra ikväll som då! :)
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Kommer ihåg att jag hängde på stans största musikaffär där man kunde lyssna på de senaste CD-skivorna i hörlurar. Jag blev helt tagen av Lou Reeds album "Magic and loss"! Ingen munter skiva direkt. Men j-vligt bra! Några riktigt bra spår från den skivan:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Skyll på mig med Bo Sundström från Bo Kaspers orkester. Bra djup text och riktigt bra trumpetsolo någonstans i mitten.

 
Senast ändrad:
Topp