• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska jag göra med min seikoupptäckt?

Johan D

Breitling
Hej klockvänner.

Jag är tidigare seikonörd med flertalet klockor som jag tyvärr sålt, vilket jag ångrar oerhört!

Trodde jag endast hade min moddade 6309-7040 kvar men upptäckte den här underbara klockan i en låda idag!

Såg att den ökat en del i värde och numera är svår o få tag på! Så var det inte när jag köpte den

Så min fråga! Vad ska jag göra med den? Den är antagligen inte original, ser ut som ngn kluddat på urtavlan för o snygga till den.

Så lämna nånstans o fixa urtavla, låta den vara, sälja den o köp nåt annat, köpa ett fint metallband?

Hjälp! Kanske ska börja samla igen?

Johan D
20190610_142422.jpg
20190610_143633.jpg
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Gör research på hur tavlan ska se ut och sök hjälp på Kobra Kai också kanske. Är tavlan inte ok så tror jag det är svårt att göra nåt åt det.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Hej klockvänner.

Jag är tidigare seikonörd med flertalet klockor som jag tyvärr sålt, vilket jag ångrar oerhört!

Trodde jag endast hade min moddade 6309-7040 kvar men upptäckte den här underbara klockan i en låda idag!

Såg att den ökat en del i värde och numera är svår o få tag på! Så var det inte när jag köpte den

Så min fråga! Vad ska jag göra med den? Den är antagligen inte original, ser ut som ngn kluddat på urtavlan för o snygga till den.

Så lämna nånstans o fixa urtavla, låta den vara, sälja den o köp nåt annat, köpa ett fint metallband?

Hjälp! Kanske ska börja samla igen?

Johan D
20190610_142422.jpg
20190610_143633.jpg
Svårt att se skicket på dina bilder men är den i halvtaskigt skick så tror jag inte att du kan förvänta dig speciellt mycket eller att det är värt att fixa till den om du vill göra vinst när du säljer den. Såldes en nyservad head only här ganska nyligen, kika på dem bilderna så får du en uppfattning. Finns säkert lite att kika på i Seiko referenstråden också. Skulle du mot all förmodan hitta en fin originallänk till den så blir den betydligt hetare, men den länken är nog svår att hitta och antagligen ganska dyr.

https://klocksnack.se/threads/seiko-gmt-navigator-6117-6420-nyservad.110707/

1975 Seiko Catalog.V2-page-066.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Tack för svaret!
Blir nog att leta upp en schysst länk och behålla den!

Kanske hitta ngn härinne som kan göra en prisvärd service!
Som Seikonörd tycker jag iallafall att klockan är asball, den är värd att använda och att spara på :) Kolla hemslöjd, modd och fix avdelningen så hittar du nog en hel del kompetent folk som kan hjälpa dig ;)
 

Johan D

Breitling
Hade ju gärna öppnat den och fått bort de färgflagor som lagt sig på glaset och kanske försöka skrapa på urtavlan för o se om jag kan få bort "kluddet"
Ser ju mycket hellre att den ser sliten original ut än ha kvar försöket till fix som förra ägaren gjort!
Är det krångligt o öppna och få ut urverket? Köpte ett gäng klockmekprylar en gång i tiden men barnen kom innan jag hann börja greja ;)
Finns det annars ngn som åtar sig sånt härinne?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Hade ju gärna öppnat den och fått bort de färgflagor som lagt sig på glaset och kanske försöka skrapa på urtavlan för o se om jag kan få bort "kluddet"
Ser ju mycket hellre att den ser sliten original ut än ha kvar försöket till fix som förra ägaren gjort!
Är det krångligt o öppna och få ut urverket? Köpte ett gäng klockmekprylar en gång i tiden men barnen kom innan jag hann börja greja ;)
Finns det annars ngn som åtar sig sånt härinne?
Borde inte vara så svårt, sitter ju en skruvboett på den. Det vanliga är väl att öppna den, släppa och dra ut kronan och sen borde den trilla ut.

Ta lite bättre bilder och fråga efter tips/hjälp här inne istället. Hänger lite mer kompetenta människor än jag där :)

https://klocksnack.se/threads/dagens-fix-och-trix.74346/page-204
 

Johan D

Breitling
Här är en riktig närbild...
Lösa flagor från minutmarkeringarna, dem vill jag gärna få bort!

Annars är nog allt annat orört!

Blir mer kär i den... Hittat band på uncle seiko! Är det ngt att ha? o_O
 

Bilagor

  • 20190614_124936.jpg
    20190614_124936.jpg
    197.1 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Johan D

Breitling
Väldigt nöjd med mitt uncle seikobraclet!
Ska få bort flagorna bara men känns väldigt bra! :)
 

Bilagor

  • 20190716_215732.jpg
    20190716_215732.jpg
    71.1 KB · Visningar: 3
Topp