• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska man göra? PO vs PP

Vad ska jag göra?


  • Totala väljare
    101
Helt olika klockor, din Omega är 'In your Face' och tar plats, medans Vattennöten är 'understated' och flyger under radarn för dom flesta....mitt val är PP men du måste väl välja vad du vill....
 
  • Like
Reactions: par

Apansson

Torpare
Tycker man ser fler folk som har en patek-nöt/nautilus på armen än en PO i guld. därför är den unik.
Antal producerade =/= antal som man ser ute i Svedala.
Sedan är jag inte så begåvad vad gäller klockstil, och dessutom en stor Omega-anhängare, därför partisk i frågan, men ändå!
 

Frele

Cartier
Hade lite svårt för Patek överlag förut, men de har växt något enormt på mig sista tiden. Så pass mycket att Aquanauten seglat upp som en graal.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Valet kan tyckas enkelt; PP är PP osv.. Tycker dock att PO:n i guld är en fasligt läcker dinka.. Hade frågeställningen rymt Nautilus hade PP varit mitt givna val, men mer tveksamt nu.. Kanske is i magen ett tag, trots att det som bekant inte är det lättaste i vår bransch? ;-)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Omegan är ett kul och ovanligt val. Till syvende och sist är det bara du själv som kan avgöra detta. Vilken "sjunger" till dig?

Jag hade valt Nautilus framför Aquanaut alla dagar i veckan.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
om du köper PP vad ska du sen köpa då? ;)
Jag har ett svårt val jag funderat på länge. Siktet var inställt på en Aquanaut när POn dök upp. Är extremt nöjd med den och trivs som fasen MEN jag kan inte sluta tänka på Aquanauten ändå. Är det flippsjukan som spökar eller ska man byta?
Givetvis får man lägga till en peng också. Klockorna är dessutom lite svåra att jämföra men om en ska in måste en bort:)

Vad tycker du?

aHU1TJl.jpg


VS

 
Topp