• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad skulle ni köpt för 10 000 Kr

Fifflio

Silver
Som rubriken lyder så undrar jag vad ni skulle ha lagt pengarna på för 10 000 kr plus/minus några tusingar hit eller dit (nytt & begagnat). Helst ska det vara en dykare, men alla förslag är välkomna.

Sinn EZM3 ligger bra till hos mig.

Om man kollar på annat än dykare: GS SBGX eller min SBGT.

Inga dykare förstås, men jag hade försökt klämma in en speedmaster, datejust, tudor sub eller Heuer. Krävs nog några tusingar till i normalfallet.

En speedmaster för tio laxar? Njae... Inte riktigt va?

SMP var du väl sugen på? Annars kan du ju få en riktigt sunkig DJ, dock ej dykare, för det priset om du har riktigt tur. Känns ju också tråkigt dock...

Annars är ju din Certina bland de bästa valen i den prisklassen.

En speedmaster för tio laxar? Njae... Inte riktigt va?

SMP var du väl sugen på? Annars kan du ju få en riktigt sunkig DJ, dock ej dykare, för det priset om du har riktigt tur. Känns ju också tråkigt dock...

Annars är ju din Certina bland de bästa valen i den prisklassen.

Jag är väldigt sugen på en smp 2254.50 men dom verkar ju inte växa på träd direkt:/....annars är det nog tudor black bay som jag har lite sikte på längre fram i tiden...svårt intresse vi har gett oss in i detta haha:)

Legend Diver var det bästa hittills !

Till Jacob: en Speedy reduced är ju möjlig för den slanten, sen kanske han kan stretcha några tusen. Var börjar Proffesional i pris, 15.000?

Hade samma budget och ägnade 3 månader åt research:happyhappy: Mina slutkandidater var Sinn EZM3 och Breitling Superocean a17360 (Omega SMP rök i semifinalen mot LLD).

Valet föll på Breitling och efter en dryg månad är jag otroligt nöjd! Fruktansvärt mycket klocka för pengarna och snyggare IRL än på bild.
Det är alltså mitt tips!:D

Legend Diver var det bästa hittills !

Till Jacob: en Speedy reduced är ju möjlig för den slanten, sen kanske han kan stretcha några tusen. Var börjar Proffesional i pris, 15.000?
Avsolut så kan jag stretcha några tusingar :) älskar speedmastern, men jag önskar att den hade varit en dykare, då hade jag inte tvekat en sekund! Hur väl tål speedmastern vatten ( i verkligheten)....

Hade samma budget och ägnade 3 månader åt research:happyhappy: Mina slutkandidater var Sinn EZM3 och Breitling Superocean a17360 (Omega SMP rök i semifinalen).

Valet föll på Breitling och efter en dryg månad är jag otroligt nöjd! Fruktansvärt mycket klocka för pengarna och snyggare IRL än på bild.
Det är alltså mitt tips!:D
Kul att höra att det blev den breitlingen! Har själv fastnat för den modellen själv faktiskt! Den ligger i tankarna men skulle vara kul att prova en och klämma irl innan man slog till.

Jag köpte en Longines Legend Diver Date. Är riktigt nöjd, sitter just nu på armen. Köpte även till ett ammo-läder som gör klockan rättvisa.

Kul att höra att det blev den breitlingen! Har själv fastnat för den modellen själv faktiskt! Den ligger i tankarna men skulle vara kul att prova en och klämma irl innan man slog till.
Du får gärna kolla in min (som ej är till salu). Vet inte var du bor men är själv en hel del i Göteborg/Borås (bor i Skaraborg). PMa i så fall så löser vi nått!

Tillbaka
Topp