• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad sportar ni för racercykel?

Så gött att ha trådar som dessa när man är fundersam över kommande köp!

Har börjat pendla till jobb
Har oftast drygt 6k enkel väg men ibland upp till 1-1.3 mil enkel väg beroende på vart i stan man jobbar

Frugan tycker att man borde köra med racern men den vill man ju inte ställa vart som helst å sen känns den inte som en året om cykel direkt...

Har börjat kolla lite på gravelcyklar

Är det något att ha?

Vill gärna ha pakethållare så man kan ha sin billiga biltema korg där bak med ryggan i bland annat

Vad finns där för bra gravelhojar där ute?

Har kollat lite på crescents grus serie
Har nån erfarenhet ifrån dom?
Crescent är ju crescent...

Ska man köra en med singelklinga fram eller köra rediga växlar både fram å bak?
Grus-G5-Altus.png
Jag har ganska exakt samma läge. Kan dessutom välja att ta hälften på grus om jag vill ta en finare väg.

Köpte en orbea vector med graveldäck förra året, mycket nöjd. Gillar rakt styre i stan. Har tvådelat fram men det är egentligen onödigt eftersom min pendlingsväg är platt. Funderade under vintern på om en cube hyde pro med remdrift hade varit ännu bättre.

Så gött att ha trådar som dessa när man är fundersam över kommande köp!

Har börjat pendla till jobb
Har oftast drygt 6k enkel väg men ibland upp till 1-1.3 mil enkel väg beroende på vart i stan man jobbar

Frugan tycker att man borde köra med racern men den vill man ju inte ställa vart som helst å sen känns den inte som en året om cykel direkt...

Har börjat kolla lite på gravelcyklar

Är det något att ha?

Vill gärna ha pakethållare så man kan ha sin billiga biltema korg där bak med ryggan i bland annat

Vad finns där för bra gravelhojar där ute?

Har kollat lite på crescents grus serie
Har nån erfarenhet ifrån dom?
Crescent är ju crescent...

Ska man köra en med singelklinga fram eller köra rediga växlar både fram å bak?
Grus-G5-Altus.png
Singelklinga säger jag. Och rekommenderar en koll på Rondo. Jag kör en stålramad Rondo med 650b både på grus och vid pendling. Funkar svinbra!
B50343AD-E7EE-4FFF-9CFA-E57C8DE8826F.jpeg

Grymt med så mycket svar!

Jag har ganska exakt samma läge. Kan dessutom välja att ta hälften på grus om jag vill ta en finare väg.

Köpte en orbea vector med graveldäck förra året, mycket nöjd. Gillar rakt styre i stan. Har tvådelat fram men det är egentligen onödigt eftersom min pendlingsväg är platt. Funderade under vintern på om en cube hyde pro med remdrift hade varit ännu bättre.
Jag bor visserligen i stan och har väl mest hisingsbron som största hinder

Vill ha en lite roligare hoj än en vanlig monark/skeppshult

Har kollat lite på cubes gravel utbud men har bara en butik i närheten som säljer deras elcyklar haha

Är cube fortfarande mycket billigare i Tyskland som de va back in the days?

Singelklinga säger jag. Och rekommenderar en koll på Rondo. Jag kör en stålramad Rondo med 650b både på grus och vid pendling. Funkar svinbra!
B50343AD-E7EE-4FFF-9CFA-E57C8DE8826F.jpeg
Dom ser trevliga ut!
Är det något speciellt märke?

Vet inte om jag vill ha rakt styre eller bockastyre iheller...
Har du möjlighet att ställa cykeln inomhus? Annars blir det ju knepigt oavsett och pendla med cyklar där man kan plocka av alla delar snabbt?

Singelklinga eller ej beror ju på terrängen, men jag kör sram xplr singelklinga på grushojen och det funkar till säkert 50kph innan man trampar ut, beroende på klinga fram såklart.
Har cykelförråd i föreningen som är säkert men jag funderar lite på att byta ut snabbkopplingarna på hjulen...
Är det smart eller dumt?
Blir ju svårare att sno hjulen men jobbigare när man får punka haha

Tillbaka
Topp