Hur har du tänkt på normal service om några år, att skicka den till Japan, skickade in en Seiko Lassale som kostade 5-6000 kr på 80 talet, efter 7 år var klockan kass, för att dom inte kunde laga eller skaffa ny länk/boett på klockan, var en integrerad länk boett, fick lösa det med en guldsmed som även jobbade med andra metaller, men Japan på SEIKO fick vi ingen hjälp, dom ville även ta bra betalt för frakten tillbaka till Sverige. Så jag personligen skulle aldrig lägga med än 2000-3000 på Seiko, iof betalar jag bara nettopris.
När dom lancerade(AGS) var första kinetic verken. Kinetic verken , skulle man inte behöva serva eller byta batteri!!!?
Fick ju rengöra dom och byta kondensator för väldigt dyra pengar, 60-90 % av klockans värde.
Så jag personligen är jävligt skeptisk till dom. Sen är Grand Seiko, Credor mfl av deras lyx klockor fina.
men någon service känsla (after sale service) har bara dåliga erfarenheter av. Har jobbat med Seiko sedan 1981.
Sedan får du förklara/försvara dom som klockhandlare och urmakare.
Då har Citizen varit bättre med tillgång med delar, men det var ju tack vare deras servicechef BO NORDIN, GO GUBBE!
kunde allt om Citizen, men han har gott i pension.
Men Swatchgroups varumärken, har dom långt till med tillgång på reservdelar och service, och problemlösningar.