• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni?!?

RDFG

Cartier
hehe köp hem och testa! både nato och gummi.. alla tycker ju olika om ALLT (speciellt på KS :))

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet"
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
DSC_0028LR.jpg

sumotreelume.jpg

DSC_0040PS.jpg


Lite damm blir det i början, men jag upplever att det avtar. (Det skulle kunna vara så att fettet från huden gör att det avtar).
DSC_0024PS.jpg
Har du inget 22 mm du vill bli av med;) timefactors hade ju bara "öppet" tisdag-torsdag haha!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Funderar på att köpa ett svart nato till min certina ds action diver, men jag hittar inga bilder alls på detta på nätet? Finns det någon som har provat eller har några åsikter?
PM:a din adress så skickar jag natot. Då är iaf en sak ur världen.

Har några andra band om någon har liknande dilemman med något av banden på denna bild. Säg till vilket ni vill ha så postar jag bandet/banden när jag har tid. Fifflio har första tjing på det svarta natot.



Nytt svart nato (Borta)
Nytt beige Morrellato nato. Festliga sömmar runt spännena. Ruggigt vasst och oskönt (Borta)
Använt bond-nato utan säkerhetsflärpen (Borta)
Nytt svart zulu (Borta)
Använt svart Rios kalvkroko med vita sömmar
Halvnytt Singular(?) tropic (Borta)
Slitet, misshandlat Omega-kroko som kräver Omegas (eller liknande) viklås (Borta)

Alla band ser ut att vara 20mm. Jag skickar det medelst vanligt brev såvida ingen vill betala för rek. Känns dock inte värt då inget av banden betingar något direkt värde.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hörru mannen, sväng förbi mig på jobbet så får du ett svart Nato, det är 20mm du vill ha va? PMa mig för adress!
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Hörru mannen, sväng förbi mig på jobbet så får du ett svart Nato, det är 20mm du vill ha va? PMa mig för adress!

Men gud vad alla är snälla! Det är 21 luggar på certinan så jag vet inte om man skall ha 20 eller 22mm ?! 22 ianske är bättre så att det inte blir ett litet glapp? Någon med erfarenhet?:) hade du 20mm jakob? Tack så himla mkt!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Men gud vad alla är snälla! Det är 21 luggar på certinan så jag vet inte om man skall ha 20 eller 22mm ?! 22 ianske är bättre så att det inte blir ett litet glapp? Någon med erfarenhet?:) hade du 20mm jakob? Tack så himla mkt!
Du kan ju testa 20mm först ;) har tyvärr inget 22mm, men skulle tro att det ser bättre ut med 22 faktiskt, testa och jämför!
 

FredrikW

Omega
Du ska inte ha 20mm. Jag testade ett 22mm nato till min. När jag fick mitt Isofrane (22mm) åkte natot i papperskorgen direkt. :)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Du ska inte ha 20mm. Jag testade ett 22mm nato till min. När jag fick mitt Isofrane (22mm) åkte natot i papperskorgen direkt. :)

Det slutar nog med att jag får slå till på ett Isofrane i slutändan haha! Hade ju ett på gång men affären sket sig! Någon som vet vad man får ge för ett sådant med frakt inräknat i SEK?
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Kör med timefactors retro rubber. Silicon= lite flex. Ser ut som ett isofrane, men kostar bara en femtedel.
DSC_0033PS.jpg


Edit: Köp både och. Totalt 350kr. En struntsumma för att få lite ombyte.
Sälj ett 22mm till mig nu yonsson! Butiken öppnar ju inte förens imorgon;) jag vill ha bandet denna vecka;)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Du kan ju testa 20mm först ;) har tyvärr inget 22mm, men skulle tro att det ser bättre ut med 22 faktiskt, testa och jämför!
Tack så jättemkt jakob för ditt snälla erbjudande, men nu har jag nog bestämt mig......jag börjar med att beställa ett retro rubber från timefactors och om jag gillar jag det blir det nog ett isofrane framöver ! :D !
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Jag tror att du velar alldeles för mycket. ;)
Velar ;)? Jag har ju precis bestämt mig att jag ska köra på timefactors rubberstrap :D ! Sedan om jag trivs så blir det nog ett isofrane ! Punkt slut ! Men timefactors har ju bara öppet tisdag-torsdag, vilket jag inte förstår alls just nu :D!
 
Topp