Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du söker i sökrutan på mont blanc så hittar du det som skrivits om MB. Det är en del.Den ser fin ut.
Ny här men hittade den sökfuntionen tackOm du söker i sökrutan på mont blanc så hittar du det som skrivits om MB. Det är en del.
och för att nå upp till dom 20 poster som krävs för att posta en annonsÄr den här tråden skapad för att göra reklam för din annons? Vad jag förstår är du inte så sugen på att ha en Montblanc du heller...![]()
Det finns ju vissa exempel som är tydligare än andra.Rensa gärna ur inlägg som inte är tillräckligt bra men gör det isf i alla trådar urskiljningslöst vem som skrivit och oavsett trolig baktanke.
Berätta mer om den!Är väldigt nöjd med min Montblanc Spirit Orbis Terrarum
![]()
Lite läsvärt från Hodinkee.Berätta mer om den!
Stilig klocka. Jag provade MB hos Franks och generellt sett så är de tyvärr för stora för mig.Är väldigt nöjd med min Montblanc Spirit Orbis Terrarum
![]()
Tack, jag har relativt smala handleder (18cm)... det funkar fintStilig klocka. Jag provade MB hos Franks och generellt sett så är de tyvärr för stora för mig.
Så sjukt tråkigt attityd.Jag skulle enbart (om jag hade pengarna) köpa inhouse-klockor av dem. Annars ska de hålla sig till pennor tycker jag. För samma pengar som deras värstingar kan du faktiskt köpa en riktig värsting från en riktig klocktillverkare. Bara min åsik.![]()
Är väldigt nöjd med min Montblanc Spirit Orbis Terrarum
![]()
Sjukt tråkig attityd för att man inte delar din åsikt? Gå lägg dig i frysen igen din snöflinga.Så sjukt tråkigt attityd.
Gillas skarpt! Gillar också GMT’n; https://www.hodinkee.com/articles/montblanc-heritage-gmt-value-propositionMontblanc tillsammans med Hodinkee. Väldig snygg monopusher. Och väldigt dyrt.
![]()
Snygg, men satan vad dyr 30.000 dollar. Tycker de hade kunnat våga göra den lite mindre än 40mm också!Montblanc tillsammans med Hodinkee. Väldig snygg monopusher. Och väldigt dyrt.
![]()
30000 dollar? Jösses så fin var den inte.Snygg, men satan vad dyr 30.000 dollar. Tycker de hade kunnat våga göra den lite mindre än 40mm också!
Nej det var lite i överkant faktiskt. Inte ens ädelmetall ju.30000 dollar? Jösses så fin var den inte.
Snygg, men satan vad dyr 30.000 dollar. Tycker de hade kunnat våga göra den lite mindre än 40mm också!
30000 dollar? Jösses så fin var den inte.
Nej det var lite i överkant faktiskt. Inte ens ädelmetall ju.
Glöm inte det viktigaste, man får en resa på köpet
Från Hodinkee:
"This story doesn’t stop with the watch itself. Each purchase includes a special three-day trip to Villeret and Le Locle to visit the heart of Swiss watchmaking country. The all-expenses-paid trip will be hosted by HODINKEE and will include a watchmaking class so you get the full experience"
Min del med, någon har fina margins. Helt ok, jag är oxo affärsman. Men jag köper det inteOh jävlar, det var faktiskt 30.000 dollar!! Trodde någon hade skrivit fel på usd/sek och var lite sarkastisk i min förra post. Men mja, känns ändå lite styvt, trots resan. För min egen del alltså.
Den är sanslöst vackerÄr väldigt nöjd med min Montblanc Spirit Orbis Terrarum
![]()
Den är sanslöst vacker
Vet du vad det är för urverk i den ?
TackJag vill minnas det är en ETA 2892 klon (Selita tror jag) som har modifierats.