Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna tycker jag är grym. Inte bara pga hur den ser ut i mörker
![]()
![]()
Montblanc 1885 Geosphere är det ifall någon undrar.
Läcker urverk. Synd bara att läsbarheten har tagit rejält med stryk - jag tänker då främst på visarna i guld/guldfärg.Nysläpp: Montblanc 1858 Split Second Chronograph i lime gold.
Vackert urverk, limiterad till 18 ex, monopusher rattrapante och en ovanligare grön guldlegering som man får om man tillsätter järn, jag gillar den
Montblanc 1858 Split Second Chronograph In New 'Lime Gold' Case | aBlogtoWatch
![]()
![]()
Om man bara googlar snabbt på Montblanc Nicolas Rieussec Monopoussoir så får man fram ett par hundra bilder på modellen men ingen av dem har hästen på tavlan eller baksidan som på din klocka. Hur känns kvaliteten överlag? Montblanc har varit måltavla för många piratkopior senaste åren så man ska nog inte bli så förvånad att även en så pass udda modell kan bli kopierad.Hej!
Denna märkliga klocka har hamnat i mitt förvar men jag vet ingenting alls om den. Vad kan den vara värd? Det verkar vara en limited edition på 100 exemplar. Tankar och reflektioner om den?
![]()
![]()
Om man bara googlar snabbt på Montblanc Nicolas Rieussec Monopoussoir så får man fram ett par hundra bilder på modellen men ingen av dem har hästen på tavlan eller baksidan som på din klocka. Hur känns kvaliteten överlag? Montblanc har varit måltavla för många piratkopior senaste åren så man ska nog inte bli så förvånad att även en så pass udda modell kan bli kopierad.
Jamen, titta där. Kul "feature" att hästen har Luminova.Kvalitén känns bra och jag är har ingen anledning att tro att den inte skulle vara äkta, inga indikationer alls.
Det det är just det med hästen som jag inte riktigt förstår, det verkar finnas en 'vanlig' modell och så denna med hästen som vara gjorts i 100 exemplar. Spännande och ovanlig klocka.
Hittade lite info här: https://monochrome-watches.com/introducing-montblanc-homage-nicolas-rieussec-special-edition/
Modellen verkar kommit ut flera gånger, fast utan hästen. Ligger ett gäng på C24 i väldigt varierande pris, nya ca60-80tkrHej!
Denna märkliga klocka har hamnat i mitt förvar men jag vet ingenting alls om den. Vad kan den vara värd? Det verkar vara en limited edition på 100 exemplar. Tankar och reflektioner om den?
![]()
![]()
Lite mer info härHej!
![]()
![]()
Är Minerva deras inhouse-verk? Äger Montblanc Minerva, annars kan de väl inte kalla dem för inhouse?Mycket har hänt hos Montblanc och deras klockor på senaste tiden då de utvecklat eget inhouse arbete.
Vet inte vad folk tycker om deras bättre verk idag.
Gillar verkligen att de har tex många med månfas, worldtimer funktioner och massa annat smått och gått såsom kompass inbäddat i urverket.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vet faktiskt inte om de äger Minerva eller ej men folk skriver om den som om det är inhouse även Hodinkee samt Montblanc själva:Är Minerva deras inhouse-verk? Äger Montblanc Minerva, annars kan de väl inte kalla dem för inhouse?
Minerva och Montblanc ägs båda av Richemont som har låtit Minerva bli en del av Montblanc (men vissa verk användes även för Panerai). Montblanc rider rätt hårt på Minerva-historian, finns en bra artikel som beskriver förvirringen: https://www.europastar.com/the-watc...e-confusing-positioning-of-montblanc-and.htmlÄr Minerva deras inhouse-verk? Äger Montblanc Minerva, annars kan de väl inte kalla dem för inhouse?
Njae.Deras takräcken finns väl inget att anmärka på att dom även gör klockor hade jag ingen aning om, men nu fick jag lära mig det också här på KS.
Hela tråden är fylld med input. Du kommer märka att det varierar (chockerande...)någon som har input om märket?
Blev en floskel från min sida, menade klockan jag länkade, men ska gräva ner mig i tråden och läsa påHela tråden är fylld med input. Du kommer märka att det varierar (chockerande...)
Tycker att klockan i sig är lite "meh" - intetsägande. Tavlan är säkert rolig när man ser den i verkligen. Personligen skulle jag välja deras 1858 0 Oxygen istället - diskretare vridring och utan det störande fjället vid klockan 6.Blev en floskel från min sida, menade klockan jag länkade, men ska gräva ner mig i tråden och läsa på![]()